Åka på meeting - packningstips?

S

simplythetruth

Håller på att packa inför helgen, ska iväg och träna två dagar och sedan stanna kvar och tävla två dagar.

Vad är lätt att glömma? Har ni någon packlista ni följer eller tips på nå man lätt glömmer?

/ lite pack-stressad! :p

Sv: Åka på meeting - packningstips?

* Gå igenom hästen framifrån och bakåt både ridutrustning och stall utrustning.

*Hästens foder

Så brukar jag göra

typ som filippa sa, jag tänker, vad har jag på mig själv och hästen när jag rider, vad har jag efteråt, vad har jag på natten ?

Jag glömmer lätt såna här självklara saker som sadelgjord eller stövlar... :angel: Det är ju rätt jobbiga saker att glömma också. Sen har jag lätt för att glömma hjälmen, eftersom jag aldrig använder den hemma... :smirk:

Hemma nu och allt kom med! :)

Det blev dock ett kast i vädret (skulle varit 8-10 plus) och istället var det minus 3 på nätterna. Fick beställa en extrabil att komma ner med rejäla täcken till hästen då tävlingsstallarna var uteboxar och det blåste en del.

Nu återstår bara att packa upp och ta hand om allt! :crazy:

Nackdelen med att vara iväg!

hur gick det då? *nyfiken*:rofl:

Det gick bra! Det är en snurrig lite rädd unghäst som var iväg för första gången och jag var rädd att han inte skulle äta borta, men han var lugn och har funkat bra.

Resultatsmässigt så var det lite upp och ner. Red 3 klasser från 1,10 -1,30 och i den första gick han jättebra (en utbrytning pga farlig banpersonal), i den andra blev han skrämd av något och vågade inte hoppa hindren på ena halvan av ridhuset (utesluten) och i tredje klassen så var han fortfarande spänd och hade tre nedslag, men det är jag jättenöjd med då det bara var 4 felfria av 75 i avd A. Svår bana!

Så sammanfattningsvis ganska nöjd! :)

Jag har världens packinings lista i stallet när jag ska åka på meetingar, en gång var jag på meeting i Malmö...då hade jag glömt sadeln:o...hur kan man glömma sadeln??:o

jag vet fler som glömt sadeln, men det var inte lika långt för dom till tävlingen så en kompis/syrra körde dit den...
jag har glömt papprena(vacc,licens osv) o så hare jag glömt sadelgjord o träns med för ganska länge sen nu men ändå:angel::rofl:

När jag var yngre och tävlade ponny skulle vi rida final i div I-hoppningen.

Då kom en familj utan ryttaren! :D De hade glömt ungen hemma.

Hon hade så hemskt morgonhumör så de brukade låta henne sova och hämta henne precis när de lastat ponnyn. Den gången glömde de henne! :eek: :D

När jag var yngre och tävlade ponny skulle vi rida final i div I-hoppningen.

Då kom en familj utan ryttaren! :D De hade glömt ungen hemma.

Hon hade så hemskt morgonhumör så de brukade låta henne sova och hämta henne precis när de lastat ponnyn. Den gången glömde de henne! :eek: :D

Hahaha det var väl ändå värst:rofl::bow:

Liknande trådar

Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
603
Senast: Mli
·
Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
2 120
Senast: zarmino
·
Hundträning Så, jag har aldrig lämnat mina hundar ensamma i bilen förutom en enda gång på 5-10 minuter. Jag vet ju inte hur dom var när jag var...
Svar
16
· Visningar
1 195
Senast: Lillefrun
·
Ekonomi & Juridik Jag vet inte om jag ska posta detta under "Vård" eller "Ekonomi och Juridik", men nu blev det det senare. Vi har en ponny sedan 3 år...
Svar
14
· Visningar
1 475
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka