Åka långfärdsbuss med spädbarn

vinkelina

Trådstartare
efter en olycka åker kör jag ogärna bil på landsväg vintertid. Mina föräldrar bor 10 min bort, och under föräldraledigheten vorde de säkert roligt att hänga där över dagen ibland.

Funderar om de fungerar att åka buss med spädbarn, tar ca 90 min en väg. Här har bussarna trepunktsbälte på alla sittplatser, så kan man fästa babyskyddet i stolen då (haha, kan nada tydligen)

efter en olycka åker kör jag ogärna bil på landsväg vintertid. Mina föräldrar bor 10 min bort, och under föräldraledigheten vorde de säkert roligt att hänga där över dagen ibland.

Funderar om de fungerar att åka buss med spädbarn, tar ca 90 min en väg. Här har bussarna trepunktsbälte på alla sittplatser, så kan man fästa babyskyddet i stolen då (haha, kan nada tydligen)

Varför skulle det inte gå?

Varför skulle det inte gå?

Har aldrig sett någon åka buss med spädbarn, så därför började jsg fundera ;)

Känns säkrare att ta bussen, en att jag själv skall köra då jag inte litar på mig själv som chafför vintertid. (Fick sladd i 100 på vinterunderlag, över på motsatta körfält och ner i diket, klarade mig utan en skråma,men de sitter i trots att de är 10 år sedan)

Har aldrig sett någon åka buss med spädbarn, så därför började jsg fundera ;)

Känns säkrare att ta bussen, en att jag själv skall köra då jag inte litar på mig själv som chafför vintertid. (Fick sladd i 100 på vinterunderlag, över på motsatta körfält och ner i diket, klarade mig utan en skråma,men de sitter i trots att de är 10 år sedan)

Det sker dagligen men inte lika vanligt som i stadsbuss förstås :)

När jag åkt buss med bäbis har jag haft honom i bärsele och spänt fast mitt bälte mellan honom och mig. Ingen ultimat lösning, men säkraste jag kommit på i det läget (utan babyskydd).

Förlåt för en korkad fråga men tar det 90 min att åka dit med buss om dom bara bor 10 min bort :confused:

Tora som ibland är lite långsam på att fatta :o

Förlåt för en korkad fråga men tar det 90 min att åka dit med buss om dom bara bor 10 min bort :confused:

Tora som ibland är lite långsam på att fatta :o

Haha, jo, skall vara 10 mil. Visserligen är bussarna lååååångsanma här, men inte så långsamma

Senast jag tog bussen, ca 9:30 en vardag var vi TVÅ passagerare hela rutten.

Haha, jo, skall vara 10 mil. Visserligen är bussarna lååååångsanma här, men inte så långsamma

Senast jag tog bussen, ca 9:30 en vardag var vi TVÅ passagerare hela rutten.
Jag borde ha fattat det :o :D. Får väl skylla på att jag börjar jobba klockan 04:00 på morgonen (natten?) nu för tiden :crazy:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka