AJ så in i helv*te :(

fiaskurken

Trådstartare
Det har knytit sig i hela magen, gör skitont när jag rör mig överhuvudtaget. Känns som jag tappar andan.
Vi tog upp fisknät igår morse och jag rodde en kvart kanske, sen en promenad på det. Kan det vara därför det gör så ont? Det började igår, ett par timmar efter fisketuren:crazy: Det smärtar och hugger långt ner till vänster i magen,ungefär där bebis bör ligga.

Inga blödningar eller nåt annat. I vecka 22.
 
Sv: AJ så in i helv*te :(

Är det inte förvärkar då? Kan man väl börja få runt v.20?

Jag får det när jag rider. Magen blir aldelles stenhård och det känna som världens jobbigaste håll. Som man käkat 30 pizzor och sen sprungit 50 mil typ.
 
Sv: AJ så in i helv*te :(

Det är livmorden som tränar sig. Kan bli som om den tycker man gjort för mkt ;)

Hade en i min info grupp som hade legat 2 nätter i rad och toksvettats och haft mega ont, trodde hon skulle föda. Då had ehon vart dum att köra 2 träningspass istället för 1 som hon brukar för allt kändes så bra!
 
Sv: AJ så in i helv*te :(

Det låter som förvärkar .
Precis som Pmm säger så beror det på att livmodern håller på att träna upp sig inför förlossningen.
det är helt normalt men kan vara mycket obehagligt.
Ibland kan det vara ett tecken på att man har hållt igång lite för mycket och då kan man få dra ner på tempot lite.
Blir de väldigt smärtsamma kan du ringa och prata med din BM.
Men jag tror inte du behöver vara orolig, men ring till din BM för säkerhetsskull så kan hon göra en liten extrakoll så att allt är ok.:bow:
 
Sv: AJ så in i helv*te :(

hade också ont av detta i sista graviditeten, barnmorskan sa att det var några band som smärtade, helt ofarligt men gjord skit ont
 
Sv: AJ så in i helv*te :(

Band?
hmm... Hon menade inte ischias då? :confused:
Det är ju ganska vanligt i slutet, eller hela graviditeten för en del..
 
Sv: AJ så in i helv*te :(

Jag hade så ibland, vaknade på natten till och med och fick upp och vanka, men enligt min bm var det ligamenten som "håller upp" livmodern som stretade och drog, för att livmodern växer. De fäster i ena änden i bäckenbenet och i andra i livmodern, så det är inte konstigt att de gör ont när livmodern växer fort (t.ex vid en tillväxtperiod). Har du fortfarande ont så tycker jag du kan ringa in och prata med dem på förlossningen eller på mvc.:)
 
Sv: AJ så in i helv*te :(

Tack för alla svar:bump:Det gav med sig när jag vilade, gudskelov:smirk: Ringde till barnmorskan, men fick inget svar någonstans (:devil:) inte ringde de upp heller:cool:
 
Sv: AJ så in i helv*te :(

Jag är i vecka 21 och brukar ha rejäl kramp till och från.
Mycket obehagligt, speciellt när man vaknar av det och tror att något är galet.
 
Sv: AJ så in i helv*te :(

Sådär får jag också när jag ansträngt mig för mycket.
Som i tisdag då vi tvättade vårt hus i fjorton timmar (!). Hela dagen igår var jag rejält slut och hade sammandragningar och värk. Gick över när jag fick sova femton timmar i sträck från tidigt igår kväll till sent förmiddags! :)

Nu mår jag fint igen!
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp