Cornelia

Trådstartare
Nu känns det lite trist, faktiskt.
Har dålig rygg, har haft två diskbråck och ofta återkommande ryggskott. Förösker hålla mig i god form, går jättemycket i skog och mark, rider (förstås!) och tränar bodypump.

Har nyligen haft ett ryggskott, som gör att jag är försiktig när jag rider, helst inte sitter ner i trav och galopp osv.

I ett halvår nu har jag haft hiskeligt ont i en hälsena, haltar omkring och snedbelastar. Har fått en cortisonspruta som inte hjälpte ett skvatt.

Har också haft ont i ett knä till och från en längre tid.

Idag, när jag skulle hoppa upp barbacka på mitt arabsto, kom jag snett och fick göra ett klumpigt hopp ner på marken. Vred givetvis till mitt onda knä, så nu sitter jag här med liniment och stödbandage (egenvård, har inte varit hos doktorn).

Känns lite trist, förstår att mina problem säkert kommer av att jag snedbelastar på olika sätt, men har någon några tips på bra träning?? Jag är träningsmotiverad, men tycker att jag oftast inte får någon vidare hjälp när jag frågar läkare och sjukgymnaster.

Tacksam för svar!!

Sv: Aj- ont!

Jag har fått stabiliserings övningar av min naprapat för ryggen. Som ska göra att det små ryggmusklerna ska bli aktiva. Brukar även få ont i knä och fot och det kommer från ryggen.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Rider ni med snokrem?
  • Evolve
  • Vikt o ålder

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka