åhnej ångest

Venus_in_Furs

Trådstartare
Heba, gammeldamen i stallet, har jätteont i benet. Veterinären var här och gav smärtstillande nyss och sa att vi skulle åka och röntga imorgon. och att det troligen är brutet. Och det vet vi ju vad det betyder:cry: det är fan inte rätt med en så rar och underbar häst. Vad kan man göra?:(

Sv: åhnej ångest

Trots att det är tungt, göra det bästa för hästen...
Hon är ju rar och förmodligen hur go som helst, då förtjänar hon ett värdigt slut utan att det smärtar för mycket.

Lider med dig :(

Det enda som finns att göra vet du ju redan. Hästen förtjänar inte ett liv i smärta. Men jag vet hur det känns att ta det beslutet. Jag beklagar verkligen om det är så. :(

*sänder mina tankar*

Utgången av detta är vad vi alla fasar för, spendera din tid med hästen och gör det som är bäst för den. Ta hand om tiden du har kvar och vårda den ömt.

*kramar om*

Tröstkram.....
men det första jag kom och tänka på var att hästen ska stå med brutet ben ända tills i morgon eller fatta jag fel???

Benet är ju förmodligen inte helt av. Finns tex en hel del småben i hoven som kan brytas och hästan kan stå och stödja lite på benet iaf.. men visst smärtsamt är det ju om de inte får smärtstillande..

Venus_in_furs: Usch.. inget roligt alls.. vi fick också ta bort en gammal dam här hemma för ett par veckor sedan.. 28 blev hon.. men man måste acceptera att ingenting vara för evigt och vara glad för alla de åren man fått istället..

*tröstkram*

hoppas att benet inte är brutet, det kan ju hända att det är något annat...? Men jag beklagar verkligen om du behöver ta bort henne, jag vet hur fruktansvärt ont det gör. Jag fick ta bort mitt blott nio åriga islandssto nu i dec, och det var fruktansvärt! Men det är bättre än att de ska behöva lida och lida och lida... sänder mina varmaste kramar!

Liknande trådar

Hästvård Nån med erfarenhet av hovbensfraktur? Min häst blev halt på ett bakben och hoppade på 3 ben. Kan efter smärtstillande både gå och stå på...
2
Svar
25
· Visningar
1 790
Hästvård Köpte en häst för ett halvår sedan. Besiktigad ua vid försäljningen, ingen röntgen gjordes. Efter ett par månader uppmärksammades...
Svar
17
· Visningar
1 399
Hästvård God kväll! Sitter just nu och vakar över sjuk häst och tänkte höra om någon varit med om något liknande. Ena hästen sväljer inte sin...
2
Svar
27
· Visningar
2 098
Senast: Zetly
·
Hundhälsa Obs långt inlägg. I slutet av maj sprang jag och min dvärgschnauzer Hasta ihop på en agilitytävling, vi flög iväg bägge två så jag vet...
Svar
4
· Visningar
859
Senast: igbest
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama