Åhhh människor!

Nera

Trådstartare
Det kanske är jag som är fjantig men jag blev så jävla förbannad idag, och det har fortfarande inte släppt... :devil: :mad:

Vi satt i en bilkö bakom en Saab, en halvkombi. I "BAGAGET" sitter en stor schäfer och hukar med huvudet. Man ser tydligt att baksäterna INTE är fällda så han har hela baksätet+bagaget uatn där sitter han intryckt... Stackare... :(

Är det jag som överreagerar eller får man verkligen "transpotera" djur så trångt?
 
Sv: Åhhh människor!

Hundar ska åka trångt, helst i bur, för att vara skyddade vid krock. Ju mer plats hunden har, desto mer kastas den runt då det smäller.

Min rottis ligger bra i bagaget på en Saab halvkombi. Hon sitter eller står sämre, men i bil ska man ligga.
 
Sv: Åhhh människor!

Okej, men om jag ska vara riktigt ärlig så tror jag inte att h*n fick plats att ligga ner heller. Kanske så han bara kunde vika benen under sig men absolut inte så att det skulle funka med en längre resa.
 
Sv: Åhhh människor!

vet precis vad du menar och nej, det kan inte vara okej då hunden i såna här fall är tvingad att sitta hukad och "pressad" i en viss ställning. Jag anser att en hund ska ha så stor plats att den kan ligga ner bekvämt.
 
Sv: Åhhh människor!

Okej, men om jag ska vara riktigt ärlig så tror jag inte att h*n fick plats att ligga ner heller. Kanske så han bara kunde vika benen under sig men absolut inte så att det skulle funka med en längre resa.

Om detta var en Saab 900 eller 9,3 så kan jag lova dig att hunden i fråga hade bra med plats att ligga på...

Atlaz får också sitta hukad i bilen om han ska sitta upp, men det finns gott om plats att ligga ner..

Ska jag ha en bil där Atlaz helt fritt kan sitta upp får jag nog skaffa mig en skåpbil eller dylikt.
 
Sv: Åhhh människor!

Okej. Jag såg inte alls vad det var för Saab om jag ska vara ärlig, men det såg förbaskat trångt ut.

Men självklart ska det inte heller vaar för stor yta, med tanke på säkerheten. Det kan nog vara en balansgång det där?
 
Sv: Åhhh människor!

What? Vad var det för SAAB? Vi ha haft en 900 och den gav mycket utrymme för hunden!! Golvet är gigantiskt! Hundarna kan sitta upp, men inte stå. Idealiskt tycker jag. Vi har haft tre stycken 35 kg hundar där bak och de satt alla bredvid varandra utan att ens behöva sitta skuldra mot skuldra. Jag tror att de tyckte att det var helt okej :)
 
Sv: Åhhh människor!

mina hundar sitter också hukade i bilen fast det är en kombi, vill dom åka bekvämare får dom lägga sig i buren vilket dom oftast gör
 
Sv: Åhhh människor!

*kl*

Bytte precis ut min saab 900 till en combi.
MEN bara för att jag inte tyckte om att solen stod rakt ned på Enzo när han satt i bilen + att jag tyckte det var för högt för honom att hoppa in i bilen.
Enzo väger 40 kg och hade gott om plats där bak. Inget hukande där inte. Du måste ha tagit fel på bil. Fattar inte heller vad det skulle vara för saab som inte en schäfer fick plats i bagaget på. (ja förutom sedanmodellerna då)
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Tångbett dåligt?
  • Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp