Åhhh, jag vill men kan/bör/ska inte...

Jamtland

Trådstartare
...skaffa en till shettis... Förlorade ett av mina shettisston för en dryg månad sedan. Det har varit lugnt fram tills idag då jag släppte de två stora hästarna i beteshagen (som ligger en bit bort). Nu går lilltjejen (nåja, SÅ liten är hon inte, iaf inte om magen...:angel:) och ropar på dem hela tiden.

Det är så TRIST att ha en shettis som inte riktigt trivs med livet, men jag SKA inte ha någon fler shettis. Iofs finns det plats, tid och kanske ork, men ändå...

Så snälla, övertyga mig om att alla söta shettisar som finns utannonserade nu inte är något för mig...

Jenny

Sv: Åhhh, jag vill men kan/bör/ska inte...

Varför får den inte gå med de två andra då? klart man är lessen när man msåte vara själv. Om du är orolig för sparkskador på de andra är det bara att dra av skorna på shettisen så minskar du risken för skador. :)

De andra är varmblod och behöver betydligt mer bete än lilla damen. De går tillsammans på nätterna (än så länge, blir än värre när hästarna är inskolade på bete och ska gå där hela dygnet...)och de har gått tillsammans hela vintern (då kunde jag fodra storhästarna så inte shettisarna nådde).

Men eftersom lilla damen är dotter till shettisen jag fick ta bort så är jag extremt försiktig med mat åt henne, hon är iofs tjock, men bantar.

Jenny

Munkorg? Så hon slipper gå själv. Det skulle i alla fall jag testa, om du nu inte redan gjort det?

:)Ja håller med, kanske är det ändå roligare att gå med kompisarna med betesreducerare än att gå själv utan.

kanske du kan låna en shettiskompis? eller va fan...köp en till ;)

Vår lillshettis har haft fång för ett par år sedan, han betas in långsamt och går sen med på bete med munkorg, går prima !

Kan du inte dela av en bit av beteshagen och först släppa de andra hästarna där. Sen när det är nedbetat där så kan du släppa shettisen där. Då är hon ju nära ändå, men har inte hutlöst med bete ;)

min syn på dessa underbara små varelser, kallad shettis är att dom är som smågodis, kan man ha en kan man lika bra ha 5 :p själv har jag stoppat vid två underbara damer

Köp en till. Sorry att jag inte försöker övertala dig åt andra hållet;) klart liten ska ha en kompis:love: och så är dom ju sååå söta!!:love:

förlåt nu men... köp en till!:D om du har tid ork och råd så varför inte!:D de är ju såå underbara!:angel:

Säger som Midi "äh, vafan, köp en till" :bow::rofl:
Ledsen, men jag kan inte tycka annat än att de förtjänar att ha en hyfsat raslik kompis att vara med. Har du annars tänkt ha henne ensam hela sommaren?
//Skuggi, som skulle köpa hästar till höger och vänster om inte maken satte stopp :angel::o

Tack för ert stöd...:D Ser att det är fler än jag som har svårt att låta bli de små liven.

Nu har jag bestämt som så att hon får gå själv ett tag (på dagarna) och så har jag beställt en gräsreducerare, men det tar ett par veckor innan jag får den. När jag fått den ska jag testa att ha henne tilsammans med de stora några timmar om dagen.

Ska jag sen vara helt ärlig så ÄGER jag faktiskt en shettis till... :o Hade helt ärligt glömt bort henne... Har en mycket tjurig shettisdam som jag inte alls passar ihop med som jag fått av en bekant. Har lånat ut henne till en jätterar liten tjej som kör ponnytrav med henne. Den shettisen är dock inget alternativ att ta hem igen, vi tycker helt enkelt inte om varandra. Och sälja henne till någon annan än den underbara familjen som har henne känns inte heller bra. Kanske måste ta ett snack med dem om de vill köpa henne... :angel:(så jag kan förse mig med en annan liten raring...;) )

Jenny

Å bra plan, ge dem ett bra pris och ta pengarna och köp en ny:) Då ökar du ju faktiskt inte antalet hästar i teorin, så det kan du ju tillåta dig själv;):love: Det finns hur mycket annonser som helst ute just nu med bedårande små shettisar som inte kostar många tusenlappar. :D

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag vet inte vad jag vill ha ut av att skriva en tråd, jag vet inte ens om jag borde. Kanske vill jag bara få höra att fler har levt...
Svar
15
· Visningar
1 795
Senast: Nemo
·
Övr. Hund Igen och igen händer det. Vad kan man göra? Började morgonen med en promenad på vår vackra skogskyrkogård här i området( hundar... 2 3
Svar
47
· Visningar
7 490
Senast: vallhund
·
H
Hästhantering Hejsan :-) Jag har läst runt lite här på Bukefalos om hästar som står ensamma och tänkte nu berätta om min Nordsvenska valack på 20...
Svar
16
· Visningar
2 737
Senast: tgd
·
P
Hästmänniskan Oh herregud, nu vet jag snart inte vad jag ska ta mig till! Det känns som om jag helt tappat lusten - borde jag kämpa eller är det lika...
Svar
5
· Visningar
1 087
Senast: norma5
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka