Äh, va tråkigt.

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare SessCa
  • Startdatum Startdatum
S

SessCa

Hörde från min f.d praktik i helgen.
En av hästarna hade startats på Dannero (om ja inte minns fel) Och gallopperat bort sig.
Vi hade pratat om honom innan jag åkte hem och jag sa att han inte kändes fin. Att han lätt bröt av i gallopp. (detta är i normala fall en MYCKET travsäker kille, som inte tar ett galloppsteg när man rider han ens)
Och jag tyckte väl att hon kunde ha kännt på honom själv innan det var dags för start. Men jaja,

Även om jag inte jobbar med denna häst längre så blir jag nyfiken på vad det kan vara som gör att han inte håller traven. han går med väldigt tunga skor runt om, och i kvalet tyckte kusken att han skulle vara ännu tyngre fram. Ägaren har inte ändrat något då hon tyckte att han gick så fint som han gjorde. Och jag tycker själv att det är lite tveksamt om det beror på balanceringen.

Eller kan det vara så "enkelt" att han har ont någonstanns? Fast han har ju inte visat någon annan tendens till att vara dålig. förutom att han gallopperar lättare nu för tiden. :confused:

Nån som har lust att hjälpa till att fundera med mig?

Jo, det har du rätt i.
Jag blev bara så fundersam eftersom att av det jag mött av hästen har den inte tagit ett steg i gallopp. inte ens i hagen, och sista veckan innan jag slutar så gallopperar han hela tiden..

Kanske inte är någon ide att grubbla vidare i det. där. :)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV
  • Muddypaws 24/25

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka