Sv: åh nej

nej dom åker lätt av på en del hundar. därför bör man ha ett halsband fastkopplat åxå för säkerhets skull.
 
Sv: åh nej

*lånar tråden lite*

Du skrev att du har halti +halsband... Hur har du kopplet då?

Jag har ännu inte klurat ut hur jag skall sätta kopplet i både halsbandet och i haltin och ändå behålla haltins effekt...
 
Sv: åh nej

Jag har en granne med tre stycken kamphundskorsningar som han inte kan hålla.. så när han möter oss så släpper han en, håller de andra två och skriker åt mig att jag fan inte kan gå mot honom :crazy:

Den lösa hunden hoppade på min yngsta när hon var valp, men hon har tack och lov klarat sig utan men! Men jag kan ju ärligt säga att det händer att jag kastar upp 25 kg unghund på axeln och rusar när jag ser dem

Gud vad otäckt!:eek:

TS: Läskigt när ens hund blir påhoppad sådär.
Stör mig på folk som inte har koll på sina hundar!:mad:

Jag tror inte att du hade kunnat lösa det på annat sätt än du gjorde.
Har aldrig hamnat i den sitsen dock så jag vet inte säkert.

Men iom att du gick mellan och fick bort golden (tolkade jag det som?) så tror jag din hund tog det som att du försvarade henne.

Vi hade halti en kort period på våran förra hund.
Funkade bra fast han försökte iof aldrig dra heller och flög inte på andras hundar.

En kompis storasyster var ute och red förut. Kompisen gick med hunden C bredvid och rätt som det är kommer det en stor schäfer och flyger på deras hund.
Slutade med besök på djursjukhuset, han blev rätt rejält biten har jag för mig.
Kompis A som också var med har ett långt ärr på benet efter kopplet.
C blev såklart rädd och snodde runt A´s ben och hon brände sig på kopplet.
 
Senast ändrad:
Sv: åh nej

ja, det liknade en halti. När tanten såg att vi kom tog hon tag i "nackstycket" sen var det bara för hunden att åla sig ur.
 
Sv: åh nej

Hon är inte rolig att gå ut med nu. reser ragg o tokskäller på alla hundar.

jag brände mig oxå på en nylonlina som en hund var kopplad i när jag var liten. Det gör j-la ont. stod på fel ställe när hunden drog iväg. Swosh sa det i knävecken.
 
Sv: åh nej

*lånar tråden lite*

Du skrev att du har halti +halsband... Hur har du kopplet då?

Jag har ännu inte klurat ut hur jag skall sätta kopplet i både halsbandet och i haltin och ändå behålla haltins effekt...


De få gånger jag använder halti på min hund så har jag sele och halti. Visst det blir två koppel att hålla reda på, men jag vet att han snabbt och lätt drar sig ur. Dessutom vill jag inte ha något tryck på haltin alls om det inte behövs, så det kopplet hänger helt löst tills jag behöver hålla upp huvudet.

Jag använder nästan alltid bara sele.
 
Sv: åh nej

jag har det på pappas hund när jag är ute med honom. på mina egna vill jag undvika så skarp utrustning.

Jag har en för lång strypkedja och knäpper både halsband och halti i samma koppel.

Annars kan man sätta en reflex/koppelförlängare mellan halsband och halti oak knäppa kopplet i haltit. funkar lika bra det=)

Eller en budgetvariant och sätta ett grovt starkt snöre imellan halsband och halti
 
Sv: åh nej

Hon är inte rolig att gå ut med nu. reser ragg o tokskäller på alla hundar.

jag brände mig oxå på en nylonlina som en hund var kopplad i när jag var liten. Det gör j-la ont. stod på fel ställe när hunden drog iväg. Swosh sa det i knävecken.

Har jag också gjort fast i handen (mitt fel dock)
Men fasen vad ont det gjorde!:crazy:
 
Sv: åh nej

min springer spaniel grabb blev attackerad av en lös schäfertik imorse! :eek:
vi hade bara gått ett varv runt huset och när jag hade 30 meter kvar till dörren så kommer den springandes :crazy: hände ingenting först, men sen blev det liv i luckan! stackars tintin tjöt när hon bet honom... :( ägaren ropade lite mesigt "men selma!" :mad: blev så ställd att jag inte sa nånting alls! ägaren sa ingenting hon heller, ett förlåt hade ju varit på sin plats :smirk:

det blev inga yttre skador, psykiska vet vi ju inte ännu men jag tror inte det.. vi har mött flera hundar idag och han reagerar inte någe annorlunda än tidigare :)

fick höra lite skvaller från hålan jag kommer från, där var det en ung tjej (12 år kanske?) som hade varit hundvakt till två små rackare (4 kilosklassen kanske) och mött en hundhatande pinscher i trapphuset. den hade lyckats bita ihjäl en av dom små med några snabba hugg! :eek:
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har en omplaceringshund (staffe/blandras) som tros vara 12-14 år gammal. Han är adopterad från Irland och jag vet inget om hans...
2
Svar
30
· Visningar
7 414
Senast: Ajda
·
Hundhälsa Så. En granne i porten bredvid mig har skaffat hund. En ung och redan gigantisk bullyhane som jag och min hund mötte för första gången...
5 6 7
Svar
121
· Visningar
23 187
Senast: Sel
·
Gnägg Jag är en återvändare till stallet. Jag hade min första ridlektion på många år ikväll. Vilket kändes helt underbart❤️🐎 Till problemet...
Svar
17
· Visningar
1 585
Senast: Jerseyite
·
Ridning Hej! Jag har ett sto på åtta år som jag haft i ganska precis två år. Innan jag köpte henne hade hon haft fem hem på tre år och lärt sig...
2
Svar
21
· Visningar
8 191

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp