marieka

Trådstartare
min lilla vovve på 4 kg blev attakerad av en golden idag. Hunden hade en sån grimma runt nosen på sig som var plättlätt att ta sig ur. Ner med huvudet, vrid, dra och han var fri.
Min vovve är sen innan osäker på andra hundar och nu blir det väl ännu värre......
Jag fick panik och sparkade den andra hunden samtidigt som jag försökte hålla min bakom mig. Det här var inte alls roligt:(
som tur är fick han inte in nån fullträff, hon har bara dreggelmärken på ryggen.
 
Sv: åh nej

du hade tur du!

Min mammas hund på 10 kg blev attackerad av en korsning mellan rottweilder/dobbermann å låg på Ultuna i 1 vecka med infektioner och drenage! Han hade så ont stackaren!
Han fick in ett grepp över nacken å släppte fan inte... ruskade å tryckte... Stackars min bebis :cry:

Nu mår han bra, men man kan itne ta honom i nackskinnet! Då skriker han... Han har nog ärrbildningar eller syl som gör att det inte är elastiskt längre...
 
Sv: åh nej

Tack gode Gud att inget hände din lilla hund. Kunde gått väldigt illa.
 
Sv: åh nej

Om du hanterade situationen bra så hoppas vi att hunden inte fick några men.
Förstår att du är upprörd.
 
Sv: åh nej

tur att den inte blev skadad!
nu återstår bara att se om den fick psykiska men bara, håller tummarna att den inte får det....


Här hemma är den gubbe som går med en rottweiler och den blir helt galen när den ser andra hundar och gubben får hålla i den för kung och fosterland...
Man blir lite nervös när man möter dom ute :crazy:
 
Sv: åh nej

hoppas verkligen jag gjorde rätt. Hon kan ju tycka att det var mitt fel eftersom hon var kopplad o inte kunde komma undan men jag försökte hålla henne bakom mig.
Ögat har visst fått sig en törn:( ska hålla koll på det. Det rinner o hon kisar lite.

Hon verkar iallafall älska mig fortfarande:love: fast vi mötte ingen hund när vi var ute nu.

soffiz: tråkigt med din hund. Jag är väldigt tacksam att det fick så bra.
 
Sv: åh nej

Jag har en granne med tre stycken kamphundskorsningar som han inte kan hålla.. så när han möter oss så släpper han en, håller de andra två och skriker åt mig att jag fan inte kan gå mot honom :crazy:

Den lösa hunden hoppade på min yngsta när hon var valp, men hon har tack och lov klarat sig utan men! Men jag kan ju ärligt säga att det händer att jag kastar upp 25 kg unghund på axeln och rusar när jag ser dem
 
Sv: åh nej

meh:crazy: fy va läskigt! hoppas du aldig behöver komma nära de hundarna.
Jag har nog fått mer men än min hund:angel: jag menar, en ullig gullig golden som gör så och att det inte var rottweilen som grannen har. DEn låter som en mördarmaskin när man går förbi men är snäll.

jag vet att jag är fördomsfull, f`låt:o
 
Sv: åh nej

tur att den inte blev skadad!
nu återstår bara att se om den fick psykiska men bara, håller tummarna att den inte får det....


Här hemma är den gubbe som går med en rottweiler och den blir helt galen när den ser andra hundar och gubben får hålla i den för kung och fosterland...
Man blir lite nervös när man möter dom ute :crazy:

här finns en tjej som brukar gå med en kuvasz, nåt problem har hon med hunden för sist vi mötte henne fick hon vira kopplet runt ett träd.
 
Sv: åh nej

fattar inte hur folk vågar gå med bara halti. jag brukar rasta pappas hund på mornara och har då halti på honom, men jag har halsband på åxå ifall han skulle få av sig haltit så sitter han ändå fast i halsbandet. Nu skulle inte han göra något sånt här, han skulle springa fram för att hälsa och sen åka på stryk själv. han försvarar sig inte ens=/

Min ena hund har blivit attackerad flera gånger som valp och är nu ett år och rädd för andra hundar. se till att låta din hund träffa mycket snälla hundar så den lär sig att inte alla hundar e monster. tyvärr har jag inte haft så lätt att låta min träffa mycket hundar då folk tror att hon e aggressiv när hon skäller å låter för att hon är så jävla rädd. att hon är en amstaffkorsning och folk tror att alla sånna är mördarhundar gör ju inte saken bättre. bara hon väl får hälsa så e de bra sen. då vill hon bara leka. om den andra hunden är snäll vill säga=)
 
Sv: åh nej

här finns en tjej som brukar gå med en kuvasz, nåt problem har hon med hunden för sist vi mötte henne fick hon vira kopplet runt ett träd.

Alltså... då ska man inte ha kvar hunden... tänk om det inte finns något träd inärheten? vart lindar hon hunden då? :crazy:
 
Sv: åh nej

TS
jag tycker synd om din vove, hoppas den klarar sig utan större men, säger som andra innan-låt den träffa massa trvliga undar-som du känner.

naggur
vad e det för raser i din amstaff korsning?
vääldigt off topic men men..
(jag har två pit´s..)
 
Sv: åh nej

Vad skönt att det gick så pass bra för din hund ändå.

Min har blivit biten två gånger. En gång av en lös blindhund men då hann min hund hoppa undan och jag hann hiva upp henne. Bettet var inte så hårt. Hon blev lite svullen på ryggen men det gick inte hål.

Gång nummer två blev hon påhoppad av en kopplad hund som slet sig. Det slutade med flera revbensfrakturer (flail chest), kollapsad lunga, närmare två veckor på djursjukhus och lång konvalecens.
 
Sv: åh nej

usch. stackars hund.
jag är väldigt glad o tacksam att det gick så bra. Bävar för nästa gång man ser den hunden.
Hur vanligt är det förresten att hanar ger sig på tikar?
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har en omplaceringshund (staffe/blandras) som tros vara 12-14 år gammal. Han är adopterad från Irland och jag vet inget om hans...
2
Svar
30
· Visningar
7 414
Senast: Ajda
·
Hundhälsa Så. En granne i porten bredvid mig har skaffat hund. En ung och redan gigantisk bullyhane som jag och min hund mötte för första gången...
5 6 7
Svar
121
· Visningar
23 187
Senast: Sel
·
Gnägg Jag är en återvändare till stallet. Jag hade min första ridlektion på många år ikväll. Vilket kändes helt underbart❤️🐎 Till problemet...
Svar
17
· Visningar
1 585
Senast: Jerseyite
·
Ridning Hej! Jag har ett sto på åtta år som jag haft i ganska precis två år. Innan jag köpte henne hade hon haft fem hem på tre år och lärt sig...
2
Svar
21
· Visningar
8 191

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp