Åh nej hjälp, jag har fått ett musproblem i kåken

J

Jennifer80

I morse när jag vaknade och skulle på toa, då var den plötslig där en liten brun mus, efter en halv timme jaga runt fick vi tag i den.
Men sedan åkte vi bort för några timmar och när vi kom hem, då satt en i hallen.:crazy:

Jag kollade under diskbänken eftersom där här det krypit upp möss förut längs avloppsröret antagligen. Men det fixade vi till.

Så var tar de sig in någonstans? hur stor hål bhöver de för att ta sig in?
Jag sambon letade genom hela huset och förstår inte hur de kommer in.

Har någon tips här?

Sv: Åh nej hjälp, jag har fått ett musproblem i kåken

Råttfälla, katt eller nåt annat som gillar att jaga små möss.
Hålet behöver inte vara större än 1 cm faktiskt. De kan pressa ihop sig till nästan ingenting och ta sig ut.

hehe okej med katten men jag vill ju inte ha de i huset alls, men de tar ju sig in någonstans. Ärlig sagt är jag helt förtvilad har aldrig haft såna problem förut

Du kan ju ringa Anticimex också. Det fick min kompis göra för de tog sig in i så små hål att hon inte hade en chans mot dem.

ja, det har vi också tänkt på att man kontakta dem, kanske Anticimex hittar deras "dörr"

Vi får alltid in möss när det blir kallt ute. Ja gud vet hur dom kommer in.
Mannen sätter ut fällor med gott resultat. Hans erfarenhet är att det bästa betet är gelehallon :rofl: Det hugger dom alltid på.

Man får ta dom ganska snabbt för ett tu tre har man en hel musfamilj hemma.

Kommer verkligen Anticimex ut för några möss ? Jag tycker varenda kotte verkar få in dom på vintern.

Vi får alltid in möss när det blir kallt ute. Ja gud vet hur dom kommer in.
Mannen sätter ut fällor med gott resultat. Hans erfarenhet är att det bästa betet är gelehallon :rofl: Det hugger dom alltid på.

Man får ta dom ganska snabbt för ett tu tre har man en hel musfamilj hemma.

Kommer verkligen Anticimex ut för några möss ? Jag tycker varenda kotte verkar få in dom på vintern.

haha, vad roligt du hade skrivit!:rofl: Gelehallon altså! hmm det ska jag testa!
Då är man altså inte ensam om det här musproblemet!:p
gjorde saken på ngt vis lättare att ta då!:p

Anticimex tar betalt... Så visst kommer de ut för ett par möss.

För allt i världen... Tänk dig för noga innan Anticimex får komma och förgifta råttorna/mössen.
Min bror och svägerska hade ut dem och rättjävlarna dog i väggarna och i köksgolvet. Det luktade så fruktansvärt illa att de fick riva bort en hel vägg och riva upp hela golvet i köket.
Två djävla råttlik förpestade deras tillvaro något fruktansvärt.

Gjorde tabben själv en gång att använda gift inne då vi fått in möss. Slutade med att det stank i tre månader i hallen på nedervåningen och på toan ovanför hallen. Trodde först vi hade en avloppsläcka då det stank så fruktansvärt men icke.
Tyvärr blev det en hel del upprivet innan vi kunde konstatera att det inte var avloppet......
Musen hittade vi aldrig.

mvh Eva

Ja det förståss, tar dom betalt så kommer dom ju.

Tänkte inte på det...................

:)

Mest bara... Man behöver inte ha sett 10000möss för att de ska svara när man ringer. Vi har avtal med dem på gården där jag jobbar, men ffa för att bekämpa flugor.

haha, vad roligt du hade skrivit!:rofl: Gelehallon altså! hmm det ska jag testa!
Då är man altså inte ensam om det här musproblemet!:p
gjorde saken på ngt vis lättare att ta då!:p

Ja jag fick panik första gången och trodde vi var lite snuskiga som hade möss hemma. Men det är vanligare än man tror.

Haha jag minns när vi hörde den första musen, jag var säker på att det var en något i storleksordningen iller som hördes. Jag var livrädd och hade alltid stora tillhyggen framme.

En dag låg en pytteliten mus i fällan, och det var den rackaren som lät så mycket. Sedan dess bryr jag mig inte oftast.....utom en gång när jag slocknat i soffan, när jag vaknade till satt en mus j:devil: på mattan och bara tittade på mig när jag röt åt den att försvinna.

Då tog det ett bra tag innan jag somnade i soffan igen :rofl:

Lycka till med dina möss !

*Knapplån*
Jag har råttor :eek: i foderkammaren.
Har allt foder i plastbaljor, sopar bort råttbajset varje dag men trots det så försvinner de inte.
anticimex var här och la ut gift men inte ens det hjälpte...
tips?
Jag har 2 katter i stallet.
I morse hade råttorna plockat en massa små morötter från stallet och lagt i en fin liten hög i foderkammaren där de brukar klättra upp :eek:

...eller så får man stå ut med stanken i två veckor, sen klingar den av (det blir inte värre, är min erfarenhet). Då brukar det vara små torra muslik istället.
Att riva upp en vägg och ett golv pga muslik skulle inte falla mig in, så länge det inte rör sig om kopiösa mängder möss, är det två så får de helt enkelt bli en del av isoleringen.

Mina möss brukade mest lägga små foderhögar under huvudkudden, som man plockade bort varje kväll innan läggdags.

*lite äckligt, men sant*

Ha Ha, jag har möss och katt!
katten har tagit ett par förra vintern, men inga iår...
och dom lämnar tydliga spår efter sig, på min kudde, i kattmatskålen och på huvudet på min nalle...:crazy: ;)

Snart dags för mord...

Här kör vi med vaniljdrömmar i fällorna och det har hittills funkat ypperligt :smirk:

Sedan vi skaffade kisse igen, efter några års uppehåll, har vi inte haft några som helst problem med möss (vilket vi tidigare hade i källaren). Faktum är att jag tror att de inte ens försöker ta sig in i hus där de vet att det finns katt. Om så inte är fallet så lyckas Tiger eliminera dem innan vi märker av deras existens, i alla fall. :D

Du har redan fått en del bra tips... Katt är bra och vill du inte ha en egen kan du kanske låna någon av grannen? Mössen brukar känna om det luktar katt :)

Annars brukar det vara så att man i alla fall inte har råttor när man har möss. Råttorna brukar vara ganska snabba på att äta upp mössen..... Och råttor är mycket äckligare än möss.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka