åh herregud jag klarade det faktiskt! :D

Sv: åh herregud jag klarade det faktiskt! :D

Vilken prestation du har gjort! :bow: Bra kämpat, men med DET resultatet var det ju verkligen värt det!

Välkommen, Leo - din mamma är en kämpe!

Grattis! Jag följde din förra tråd och väntade med spänning på en uppdatering drån dig! :laugh:

Jag är ungefär precis lika livrädd och det låter iofs inte hoppfullt att du tyckte att det var jobbigare än du förväntat dig... Men som du säger, du klarade det!!! :banana: Om ca 27 veckor är det dags för mig, usch och fy... :crazy:

kl

Grattis!!! Och en sån underbar liten kille! :love: Efter din förra tråd tog jag mig i kragen och köpte en bok som verkligen har hjälpt mig mot min förlossningsrädsla. Synd att jag inte hann tipsa dig innan :( Den har iaf hjälpt mig massor, och jag har lite dig att tacka för att jag tog itu med rädslan. Man inser nog inte hur rädd man är innan det är för sent.

Har följt din andra tråd i bakgrunden och måste få säga att det känns skönt att du klarade det så här bra. Det ger mig lite förhoppningar över att jag kanske kommer och klara det oxå. Har en stor förlossningsrädsla.

Sist men inte minst. Ett stort grattis till din lilla bebbe. Så enormt söt.

svarar alla:

Tack alla vad ni är gulliga! :love: Allt känns så bra nu... men jag inser verkligen att jag borde ha jobbat med min rädsla innan - då hade det nog inte blivit riktigt lika jobbigt...

Ska gå och prata med en barnmorska om min förlossning, så jag får bearbeta hela upplevelsen... Vill ju gärna att liten Leo ska få syskon i framtiden, och det blir ju svårt om man är bajsrädd för en förlossning ;)

För det var skitjobbigt, men det värsta var nog att jag var så rädd och oförberedd. Å andra sidan har jag ju lärt mig att man klarar mer än man tror... :laugh:

Och alla ni som går i väntans tider - ni kommer klara det galant! :D Jag hade ju förlossningen från helvete - och det gick ju bra ändå! :D

Och tro mig, det var verkligen värt det, och jag hade inte tvivlat på att göra om det om jag hade behövt! :love:

vet inte om jag har grattat, men i så fall grattis igen!! :D

(sen undrar jag bara om du kan tänka dig att om du ska skriva en förlossningsberättelse - kan du göra det efter att jag har fått?) :angel:

Nu ska du ju inte focusera på vad du kunde gjort annorlunda. Du klarade det ju galant och bebis kom ut, känn inte att du "inte kan föda barn" pga sugklockan, lite draghjälp behöver alla då och då i livet!
Sen tycker jag det är positivt att du trots en helvetesförlossning är så sugen på att skaffa fler. (Det betyder i alla fall när jag läser din text att så himla hemskt var det ändå inte?)

Bra att du får träffa BM när det fortfarande är så färskt. Känn ingen panik för nästa gång, varje graviditet och förlossning är unik sådet går aldrig att förutspå hur det ska gå.

Grattis till en kanon fin kille!

Jag tyckte oxå att förlossningen var hemsk och värre än jag föreställt mig, men epiduralen var en skänk från ovan :love:

Jag födde på Danderyd och där var dom oxå fantastiska både på förlossningen och BB. Visst är dt häftigt att det verkligen är rätt människor på rätt plats?
Min förlossnings BM var underbar.

comfort: haha jag är inte så elak att jag skriver ut min förlossningsberättelse :p Vet själv hur jag hatade när "alla" kom fram sista veckorna av graviditeten och berättade den ena hemskheten efter den andra... :P Försöker förtränga det mesta av förlossningen utom biten då liten bebis las på min mage, tror det är bäst för alla så :D

pmm: Ska jag skaffa fler ska jag vara garanterad kejsarsnitt! Aldrig att jag gör om vaginal förlossning... å andra sidan, om några år, när allt inte är så färskt längre, så kan jag gissa att det blir en knodd till, vare sig jag får kejsarsnitt lr inte... :angel:

Gnarpis: Tack! :D ah, epiduralen är en gudskänk! Minns att jag låg och tänkte när jag fick den "hur i helskotta kan någon tycka att en NÅL är värre än värkar" :O Tur att alla är olika ;)

Jepp, kändes verkligen som om alla på förlossningen och bb älskade sitt jobb. Har nog aldrig träffat så mkt folk förut som är på rätt arbetsplats :D

pmm: Ska jag skaffa fler ska jag vara garanterad kejsarsnitt! Aldrig att jag gör om vaginal förlossning... å andra sidan, om några år, när allt inte är så färskt längre, så kan jag gissa att det blir en knodd till, vare sig jag får kejsarsnitt lr inte... :angel:

Det tror jag oxå, if kan jag bara grunda det på hur mina kompisar med jobbiga förlossningar har tänkt efter några år. Deras förlossningsberättelser har helt plötsligt blivit annorlunda ;)

Det fenomenet tycker jag man kan läsa om här på buke också :)

Första förlossningsberättelsen lyder på ett vis och efter ett tag så ändras uppfattningen om sin egna förlossning gradvis, inga drastiska förändringar men märkbara :laugh:

Det ar ju oerhort dramatiskt att foda barn, oavsett om man har en latt eller svar forlossning. Klart det tar tid att bearbeta! For vissa kanns det "Wow vilken upplevelse, skithaftigt fast anda dramatiskt" och for andra "Fy farao vad traumatiskt dramatiskt" men nar man fatt bearbeta hela handelsen sa ar ju slutkontentan den samma (for de flesta) - man har fatt ett barn och ja, det gjorde ont.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka