åh herregud jag klarade det faktiskt! :D

L

lilla_maaliiin

någon kanske minns min tråd..
http://www.bukefalos.com/f/showthread.php?t=1002758

I söndags kväll satte allt igång, tisdag morgon 05.20 föddes lilla leo :love:

Förlossningen var tyvärr femtielva ggr värre än jag trott, även om jag tycker att den som uppfann epiduralen borde helgonförklaras!;) Men men, det slutade ju väl och nu har vi precis kommit hem från sjukhuset...

Det var ingen kul förlossning, men den slutade ju med det finaste jag har! Och jag klarade det ju faktiskt, trots att jag tvivlade! och alla på förlossningen (och senare även bb) var så kanongulliga och stöttande... så egentligen hade jag absolut inget att vara rädd för innan, ingen tyckte jag var dum eller fånig... åååh all cred till personalen på huddinge :love:

Såååå... Välkommen till världen "lilla" Leo, 4115 g tung och 52 cm lång :love:

http://images4.bilddagboken.se/67/_u1/_u2/_u9/_u4/_u5/_u0/u1294509/32634_1254485756.jpg

Sv: åh herregud jag klarade det faktiskt! :D

Åh vad fin han är! Och vilken frisyr :D Stort grattis!

Grattis! Vilken underbar liten skapelse! :love: Nu minskade inte suget direkt.

:banana:Åh, GRATTIS!!!!:banana:

Jag följde dina smärtor i kulisserna och fick som barnlös en inblick i hur det kan vara dagarna innan förlossningen. Tack! :bow: (Även om det kanske inte var syftet med tråden. ;))

Tänk vad fint det blev av detta! Leo är verkligen jättejättesöt! :love:

GRATTIS!!! :banana::banana:

Vi sa ju att du skulle fixa det finfint. :D
Ta nu och njut ordentligt av Leo!
Edit: Han är verkligen JÄTTESÖT!:love:

Bra jobbat !! :bump:
Och grattis till ursöt pojke! Och välkommen till bilder-på-skruttarna-tråden ;) Har letat efter den här tråden en gång i timmen säkert, tänkte massor på dig!

Snyggt jobbat :D Och du, du är jätteduktig som tog dig igenom förlossningen. Du klarade det ju fastän det var mycket värre än du trott! :bump:

Grattis!!! Men stackare att det var VÄRRE än du trodde - du som redan trodde det skulle bli hemskt ;/. Jättefin lillkille :)!!!

Åh grattis till en supergoding! Se det gick visst :D

Jag är också med i epiduralklubben, sååå najs!

Ut kommer de ju alltid, på ett sätt eller ett annat har jag hört! ;) Starkt jobbat att du klarade det trots att du var så rädd innan. :)
Och GRATTIS till en helt underbart söt pojk.

Vilken söt liten trollunge! Han vägde bara 15 gram mer än min Daniel, stora killar det föds:love:

Hur söt som helst, stort Grattis till dig och din familj!

GRATTIS!

Och han är ju född med tjusig frisyr också, det var värst! :D

Men usch, nu kommer jag aldrig våga föda barn. Du som redan trodde så illa om det och så blev det värre :eek:

svarar alla:

Tack så jättemkt! Sitter bara här och fånler, min fiiina kille :love: Det är såååå mycket mysigare att ha bebis i famnen än i magen... :D

Att nått som gör så j*klans ont kan kännas så himla bra efteråt... det är helt otroligt...

Och - trots att jag kände direkt efter att "shit vad misslyckad jag är som behövde hjälp med sugklocka, jag klarade inte det mest kvinnliga av allt" så har den känslan, med stöd från barnmorskorna på huddinge, försvunnit. Det viktiga är ju att han kom ut, och att han är frisk. Inte HUR han kom ut.

ooh det känns sååå bra nu... det var lätt värt all oro och all panik innan! ;)

Och tack alla snälla som stöttat mig i andra tråden, det betydde så otroligt mkt under det skitjobbiga veckan! Ni är helt lovley!:bow:

Sugklocka - två av mina fick också litet draghjälp - det är långt ifrån ett misslyckande !

Faktum är att man *kan* inte misslyckas med att få barn - oavsett HUR de kommer ut och oavsett hur djävligt man tycker att det är.

Grattis höll jag på att glömma - han är otroligt söt din lilla troll-pojke !

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka