Agressiv valp?

Sv: Agressiv valp?

Tycker de bör ändra uppgift på sin egen hemsida då för texten jag la in kommer därifrån.

Det handlar sen inte om vad du eller jag eller Gnist TYCKER utan om vad som gäller. Att hunden VARJE natt vistas i buren MED stängd dörr kan inte bli tillfälligt. Skulle du vilja tala om vad det är för ras du har i buren samt PM namnet på din källa?

Javan skrev:
Dessutom lär man inte skada hunden med att ge den lite extra beröm heller??? Jag berömmer också mina valpar när de kissar ute. Det är alltid kul att få tillfälle att ge dem beröm och det gör jag så fort de gör saker som jag vill att de ska göra när de är vuxna.

Javan

Ja jag sa ju det.....Vet inte om du skrev på fel citatsvar?? :crazy:

Pigan skrev:
Tycker de bör ändra uppgift på sin egen hemsida då för texten jag la in kommer därifrån.

Det handlar sen inte om vad du eller jag eller Gnist TYCKER utan om vad som gäller. Att hunden VARJE natt vistas i buren MED stängd dörr kan inte bli tillfälligt. Skulle du vilja tala om vad det är för ras du har i buren samt PM namnet på din källa?

jag har en Schäfer valp på 12v

de sa att det är helt okej så länge valpen har nog med plats o kunna sträcka sig helt o hållet o kunna stå i den så var det helt okej o sova i den men när den vaknat ska den ut o vistas i huset/lägenheten

om du inte ser att det står i L102 att det bör o bör betyder ju inte att det är förbjudet.

Jag tycker det lättaste sättet att avgöra om valpen är normal är att låta den träffa ngn trevlig rangsäker hane el tik, beter han sig normalt för dem är han normal är han aggressiv mot dem...låt honom träffa sin mamma och kolla hur deras samspel är, fungerar inte det- ta bort.

JA du än har man inte hört allt bara för valpen hugger husse ska den avlivas för det kanske en kanon hund som bara behöver en bra vägledning så kommer du me sånt är rent utsagt trams att den skulle avlivas...

o varför träffa tiken hon känner ju ändå inte igen sin valp så va ska det löna till.

Senast ändrad:

Ja det ska nog bli en bra vovve av mitt vilddjur med får vi hoppas!;)

Är dock intressant med disskussion om psyke,fast här snackas det mest burar tycker jag:angel:

Min valp sitter i bur i bilen-av trafiksäkerhet,ska snart få sitta bak när vi fått dit galler vid säterna.
på sambons jobb stundvis dom gånger han är där pga båda måste jobba- för att inte skadas eller sticka iväg.Går jättebra.

Javan skrev:
Dessutom lär man inte skada hunden med att ge den lite extra beröm heller??? Jag berömmer också mina valpar när de kissar ute. Det är alltid kul att få tillfälle att ge dem beröm och det gör jag så fort de gör saker som jag vill att de ska göra när de är vuxna.

Javan

Till Flinisen jag hölll med dig....

Liknande trådar

Hundhälsa V är en kastrerad risenschanuzerhane. Jag har haft honom sen han var 6 månader. Han har alltid varit en energisk hund och ganska "hård i...
Svar
19
· Visningar
4 900

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Löpcykel
  • Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar