Agneta Patrulls bubbel?

tott

Trådstartare
Någon som smakat? Jag fick en sådan flaska av en kompis och är nyfiken. Vad smakar den? Kan man bjuda den på finare tillställningar också? 🙄😄
 
Någon som smakat? Jag fick en sådan flaska av en kompis och är nyfiken. Vad smakar den? Kan man bjuda den på finare tillställningar också? 🙄😄
Eftersom det är ett lågprisbubbel med en komikers namn skulle jag inte ställa så stora förhoppningar till det.

Det beskrivs såhär på Systembolaget sida
Fruktig smak med inslag av gröna äpplen, örter, honungsmelon, kex och citrus.

Det enda (?) försonande är väl att det är låg sockerhalt :)
 
Jag var tvungen att googla, hade ingen aning om vad Agneta Patrull är...

Tema- och kändisviner är sällan bra. Jag hade inte bjudit utan att smaka på det först.
Det är det som är problemet med bubbel (som ska drickas snabbt efter öppning) att det inte riktigt funkar att smaka först.
 
Jag kan tycka det är kul att testa viner tillsammans med kompisar, ofta tycker en helt olika ^^ också står man inte själv med en öppen flaska, förhoppningsvis tycker nån om den 😄 ser inte info om druvan på Systembolaget men hade haft något passande att äta till, då kan man få en helt annan smakprofil än om man "bara" dricker vinet.
 
Utan att ha nån aning GISSAR jag att det är ett tämligen harmlöst vin som man knappast kommer ihåg en vecka efter att man druckit det.
Ospecificerad druvblandning enligt systemet, kan betyda vad som helst.
Ett lågprisvin i kategorin "kändis", nja knappast värt att ta fram vid nån festligare tillställning.

Skulle själv öppna det som en blindprovning med några kompisar vid ett vardagligt tillfälle och be om folks uppriktiga kommentarer.

Om vinet visar sig vara ett jag inte gillar skulle jag använda det i matlagning.
 
Ändrade mig. Sorry om du läste det jag skrev. Hoppas den är god!
 
Senast ändrad av en moderator:
Utan att ha nån aning GISSAR jag att det är ett tämligen harmlöst vin som man knappast kommer ihåg en vecka efter att man druckit det.
Ospecificerad druvblandning enligt systemet, kan betyda vad som helst.
Ett lågprisvin i kategorin "kändis", nja knappast värt att ta fram vid nån festligare tillställning.

Skulle själv öppna det som en blindprovning med några kompisar vid ett vardagligt tillfälle och be om folks uppriktiga kommentarer.

Om vinet visar sig vara ett jag inte gillar skulle jag använda det i matlagning.

Det kan ju vara en kul idé om det ska vara lite festligare, att köpa in 1-2 flaskor till och ha lite blind vin/bubbel provning med lite smått gott att äta till ☺️
 

Liknande trådar

Katthälsa Vår omplacering sen drygt en månad tillbaka har blivit lös i magen. Jag fick duscha av henne mitt i natten nu när jag upptäckte det...
Svar
5
· Visningar
732
Senast: Hoarfrost
·
Småbarn Huuuuur har du fått ditt barn att vilja äta sånt? Vår unge åt allt fram till typ 2 år. Nu är det bara barnmat typ pannkakor, hamburgare...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 646
Hemmet Nu var det ju evigheter sen man hade en middag eller annan tillställning hemma på grund av pandemin men jag funderade ändå lite på detta...
Svar
1
· Visningar
1 097
Senast: Milosari
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 325

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp