aggresiv mot sitt syskon efter att han var i narkos.

A

Ariadne

Har haft mina två katter (syskon) i sex år, och dom har alltid varit bästisar. Men när hankatten Kir (kastrerad) kom hem från en kortare dagsvistelse på djursjukhus igår, var hans syster Dimma väldigt aggressiv och uppvisade skrämt beteende. Hon gick fram och luktade på honom (han var fortfarande milt påverkad av narkos) och tyckte att det var något uppenbart fel med honom och gick undan. Nu är det nästa dag och hon vill inte ha med honom att göra. Han försöker gå fram till henne för att kela och busa men hon backar och fräser och morrar mot honom fortfarande. Kan det vara så att han fortfarande bär dofter med sej från narkosen och själva djursjukhuset och att det är det hon reagerar mot? Hur lång tar det för en katt att vara helt ur narkos?
Han var även inne i Fredags akut, men undersöktes då bara, och då brydde hon sej inte alla när han kom hem igen.


För den som undrar undersöktes Kir först för hornhinne sår, vilket det inte var, sedan för eventuell forl eller tandböld då hans öga var igenmurat svullet på Fredagsmorgonen, och på Måndagens röngtades munnen - inget fel hittades på tänderna dock, utan om det händer igen har vi fått råd att ta honom till ögonläkare. Nu mår han bra.
 
Sv: aggresiv mot sitt syskon efter att han var i narkos.

Helt normalt, han luktar konstigt (veterinär och narkos) och katter går mycket efter lukt. En del väljer att ha dom isär tills han fått sin normala lukt igen, jag brukar låta mina gå ihop om den "dumma" inte anfaller.
För mig (med en riktigt tjurtant här hemma) har det tagit allt från några dagar till max 2 v.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp