Ägglossningstest

12345

Trådstartare
Jag har köpt ägglossningstest-stickor från billiga tester.

Jag vet ungefär när jag ska ha ägglossning, började testa någon dag innan och då visade testet negativt. Sedan har det visat positivt i ca 4 dagar, nu idag (dag 4) var strecket liiiiite svagare än kontrollstrecket.

Kan man lita på de här testen? Varför visar det positivt i 3-4 dagar?

Sv: Ägglossningstest

Testet reagerar på hormonstegringen i urinet innan ägglossningen och dagarna man är mest fertil, alltså 3-4 dagar innan ägget släpps + timmarna ägget lever.

Jag har ocksa använt dom testerna

Testade
Morgon dag 1: ett svagt streck
Kväll dag 1: Lika starka streck

Morgon dag 2: Starktare streck
Kväll dag 2: Starkare streck

Morgon dag 3: Lika starka streck

Morgon dag 4: Svagt streck (dock lite starkare än morgon dag 1)

För mig gav de klockrent utslag. En del får svagare streck, då får man välja den dagen när strecket är som starkast. Man kanske måste testa någon månad för att hitta sin egen nivå.

Testade grav. positivt 8 dagar efter ägglosning med dessa billiga tester också.

*kl*

Ältester visar väl starkast 12-24 timmar innan ägget släpper? Kommer inte riktigt ihåg men jag har för mej att det är så det är.

ägglossning sker 24-48h efter posetivt ägglossningstest star det i instruktionen till "billiga tester"

Japp, stämmer bra. Var tvungen att leta reda på pappret ;) Så det är gott om tid att få till det efter att testet gett utslag ;)

Fler frågor...

Ska ha mens ca 27-29 januari, ägglossningstesten visar fortfarande positivt? Hur kommer det sig?

Ett svagt steck kan det vara hela tiden, hormonet finns mer eller mindre hela tiden i kroppen men ökar vid ägglossningen. Därför maste strecket vara lika stark eller starkare än kontrollstrecket, är det det?

Annars kan det vara sa att du är gravid, ägglossningstestet känner ingen skillnad pa "gravidhormonet" och "ägglossningshormonet". Sa har du lika starka steck skulle jag köpa ett gravidtest och testa nu eller om ngr dagar.

Jag tycker att strecket är lika starkt...

Vid beräknad ÄL så var test-strecket nååågot starkare än kontrollstrecket. Sedan blev det svagare i några dagar för att nu vara lika starkt igen?

Kan inte se något på din länk...

Men, blev det svagare efter ÄL och sen starkt nu igen några dagar innan mens? hur många dagar var det svagare?

Jag har sen ÄL, dvs inte 14 dagar innan mens, utan ca 9-10 dagar innan mens. Jag fick jättestark streck dagen innan ÄL, sen försvann det och när jag testade med ÄL test fem dagar innan beräknad mens var det starkt igen och jag var gravid.

Ta ett gravtest så du är säker.

//Julia

Liknande trådar

Övr. Barn Jag vet att vi pratade om det här för ett år sedan, och vi har fortfarande inte skaffat någon hemstädning. Det är av flera skäl men en...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 361
Senast: Blyger
·
Gravid - 1år Jag behöver hjälp för håller på att bli galen. Min 3 månaders bebis sover så dåligt på nätterna. 1 natt på en 14 veckors period är...
2
Svar
23
· Visningar
1 899
Senast: G-uldlock
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 844
Senast: Anonymisten
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
23
· Visningar
2 057
Senast: Wingates
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar