Ägglossning?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Sunshine

Trådstartare
Vet inte om detta ska ligga på barn eller senior men tänkte att ni på barn borde ju ha koll :)

Iallafall, jag är bäst i världen på att vara skendräktig. Jag har följande symptom varje månad före mens:

• Extra trött
• Ont i magen
• Förstoppning
• Illamående
• Ont i brösten
• Metallsmak i munnen
• Måste kissa hela tiden
• Opålitligt humör :devil:
• Dagligt akut behov av choklad :D

Det brukar börja 7-10 dagar innan mens. Allt utom magontet försvinner tvärt 12-24h innan mensen börjar. Så nu blir jag lite fundersam för denna månad har jag varit pigg och glad som en lärka hela tiden, inget magont eller illamående, brösten är okänsliga och inga abnorma toalettrutiner har noterats. Jag har dock en gräslig smak av jättesalta popcorn i munnen, konstant, men det är väl det enda typ. Idag är det dag 24 och mensen har ännu inte visat sig men min menscykel varierar mellan 22-27 dagar så det finns gott om tid ännu :smirk: . Nu undrar jag om jag kanske inte haft ägglossning denna månad, kan det vara därför de hormonstinna symptomen uteblivit? Normalt sett är jag lika regelbunden som en klocka (har testats otaliga gånger både på klinik och hemma under de senaste två åren). Någon som har/haft liknande erfarenheter eller som helt enkelt vet hur det ligger till? Och hur GÖR man för att bli av med den hemska popcornsmaken?

Sv: Ägglossning?

Känner verkligen igen mig i det du skriver om symtomen.. :crazy:

Konstigt är det. :confused:

Hej.

Känner igen mig hur mycket som helst. Mina kompisar är gravida och jag bara "hakar på". Fast jag vet att jag inte är gravid så måste jag hela tiden övertala mig själv att jag inte är det och att jag inte behöver göra nåt test. Mina symtom är främst att min mage sväller upp (vilket väl inte är nåt typiskt gravsymtom i tidigt stadium...) och att jag mår illa. Det tar lite tid faktiskt att hålla på och resonera med sig själv fram och tillbaka...:)

equi skrev:
Övergångsåldern?? :devil:

:eek: Det får vi verkligen inte hoppas!!! Jag är ju bara nyss fyllda 30, fast det är klart... det finns ju de som går tidigt in i klimakteriet :crazy:

Jag tycker bara att det är så märkligt att jag inte haft några symptom alls den här månaden, men än vågar jag inte hoppas på goda nyheter :p

Hej!
Det är inget konstigt alls med dina symtom, det är TYPISKA progesteron-symptom. Progesteron utsöndras efter varje ägglossning och ökar sedan för att ha sin absoluta topp ca 7 dagar efter ägglossning. Därefter minskar progesteronhalterna och då kommer mensen. Är man gravid fortsätter progesteronet att vara högt och då får man ingen mens. Om man reagerar med konstiga symptom beror på hur känslig man är för progesteronet och hur mycket som utsöndras efter ägglossningen och detta kan variera. När jag slutade med p-piller så hade jag en regelbunden cykel på ca 26 dagar och trodde att jag hade ägglossning. Dock hade jag inte några känningar innan mens. När jag sedan fick hormoner för att få igång ägglossningen så fick jag vad jag trodde var graviditetssymptom var och varannan cykel. Dessvärre var jag inte gravid utan det var bara progesteronet som spökade. Vissa cykler kände jag nästan inget alls, torts att jag hade ägglossning, och andra cykler var jag fullkomligt övertygad om att jag måste vara gravid pga av alla symptom.

Den 23:e cykeln utan p-piller så var jag äntligen gravid och då hade jag inga progesteron känningar alls.

Att du inte känner något den här cykeln kan bero på en massa saker; du kanske inte har haft ägglossning, du kanske har lägre progesteronhalter än tidigare cykler så att din kropp inte reagerar eller så är din ägglossning försenad eller så är du gravid och har precis som jag ovanligt lite progesteronkänningar innan mens.

Kram och lycka till// Halloy (som är i vecka 20 och väntar tvillingar)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Nu är jag lite pirrig i magen... Jag och min sambo vill gärna ha barn och har tänkt oss en knodd som nästa år, vi har dock inte börjat...
2
Svar
26
· Visningar
4 297
Gravid - 1år Jag tror det här forumet passar bäst till min fråga, har någon här varit "skengravid"? Jag tänker att hundar ju kan bli skendräktiga och...
Svar
11
· Visningar
7 219
Senast: Tora
·
Gravid - 1år Jag gjorde abort i januari, var i v12/13. Efter detta hade jag p-ring i ca 2,5 månad men tog ut den pga biverkningar så jag är nu helt...
Svar
5
· Visningar
3 925
Senast: EvelynK
·
Gravid - 1år Hej Bukefalister. Jag fick min mens den 13:e juni (24dagar sedan idag mao), jag har en cykel på 27-28dagar. Nu har jag haft...
2
Svar
22
· Visningar
13 265
Senast: Mustasukka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar