Ägg till katt?

ylvaaskersund

Trådstartare
Jag har två stallkatter som brukar få lite godis ifrån kylen ibland utöver deras vanliga meny av möss sorkar och torrfoder!

Nu har jag massa ägg över och jag undrar om katter kan äta dessa? Råa eller kokta?

Sv: Ägg till katt?

Rå äggula är mycket nyttigt för katter så det går jättebra att ge. Men endast äggula och inte äggvita, då rå äggvita förhindrar upptag av viktiga vitaminer och därför är skadligt för katten. Om katter ska äta äggvita måste den vara kokt, men gulan är nyttigare rå!

/Erica

Sv: Ägg till katt?

Rå äggula är mycket nyttigt för katter så det går jättebra att ge. Men endast äggula och inte äggvita, då rå äggvita förhindrar upptag av viktiga vitaminer och därför är skadligt för katten. Om katter ska äta äggvita måste den vara kokt, men gulan är nyttigare rå!

/Erica

Tack! Jag älskar klara och tydliga svar! Nu ska jag fixa äggula till katterna:d

Liknande trådar

Övr. Katt Jag har en exotic idag som alltid varit innekatt, 4 år. Hon är numera kastrerad och har börjat gå ut med gps, och när jag och hundarna... 2
Svar
35
· Visningar
1 893
Senast: Lisen82
·
Katthälsa Världens underbaraste katt deppade ihop helt när vi kom hem med en bebis. Vi har två barn sedan tidigare, den minsta var 2 när katten...
Svar
8
· Visningar
867
Senast: Tualma
·
Övr. Katt Jag har två nya ungkatter (typ 9 månader), som blev klappade en del när de var små men som senaste månaderna innan de kom till mig inte...
Svar
15
· Visningar
1 094
Senast: Skjøldur
·
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
1 127
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka