Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Som ovanstående skrev så har vi bara hört ena sidan av historien. MEN eftersom de uppenbarligen skrivit kontrakt på längre tid utan uppsägningstid vilket ts skrivt så skulle jag som ägare inte blivit särskilt glad över att fodervärden säger upp kontraktet omedelbart bara för att hästen blivit skadad.
Hur hade du själv som ägare tänkt om du satt i samma situation borta i thailand? Min erfarenhet av div fodervärdar är att man lånar gratis tills det händer något, då är det ägaren som ska städa upp medans man själv tar hem en ny häst. Jag anser inte att man säger upp kontraktet bara för att hästen blivit skadad. Är man inte villig att betala veterinärkostnader för någon annans häst, ja då ska man inte låna någon heller!
Om ägaren har skrivit i avtalet att hon fixar över vetförsäkran på dig så ska det gälla. Har ägaren inte fixat över den så är det ägaren som brytit kontraktet.
Hur hade du själv som ägare tänkt om du satt i samma situation borta i thailand? Min erfarenhet av div fodervärdar är att man lånar gratis tills det händer något, då är det ägaren som ska städa upp medans man själv tar hem en ny häst. Jag anser inte att man säger upp kontraktet bara för att hästen blivit skadad. Är man inte villig att betala veterinärkostnader för någon annans häst, ja då ska man inte låna någon heller!
Är du inte klok?!
Hon är väl inte betalningskyldig till 2010 heller, det var det värsta jag har hört! Hon är betalningsskyldig fram tills uppsägningstiden är slut.Ett gott råd i den här situationen är att ta kontakt med en jurist, ta hjälp av denne att ta reda på dina rättigheter. Förhoppningsvis är det billigare än att stå för de kommande räkningarna.
Men mig veterligen måste väl också ägaren informera fodervärden om kostnaderna som kommer? Hon kan aldrig ha rätt att stalla in en häst på en gård utan att informera fv om kostnader och dylikt. Det kan aldrig vara rätt.
Men en sak har vi lärt oss, eller i alla fall du i det här falletBesiktiga ALLTID hästen du ska ta hem, skriv ALLTID ett kontrakt som du förstår, förutsätt ALLTID att något sånt här kan ske och att du då är väl förberedd.
AVTALSTID
Avtalet galler fran 20081106 till den 20100101 och forlanges med 2 manader i sander efter avtalad tid savida uppsagning ej skett senaste 2 manader fore avtalsperiodens utgang.
Ägaren bor i Thailand och allt skrev via mail idag.. Jag har väl inte direkt fått någon bekräftelse utan hon skrev sms om att jag kunde lämna honom på en gård i stlm dagen efter och det va en tjej som skulle ta ansvar för honom då..