Ägarbytes papper

I

Isbiteen__

Någon som vet vart man kan få tag i ägarbytes papper ?
Då jag ska sälja min ponny, i veckan.
Snabba bud här, så behöver jag få tag i papper, så nya ägaren kan skriva på osv.
Och stå som ägare.

Någon som kan hjälpa till lite på traven, hur ska jag bära mig åt ?
Eller ringer man in, eller något skickar in papper.

Sv: Ägarbytes papper

Det borde du rimligtvis ha bland dina papper? I allafall ibland alla de raser jag sålt så har ägarbeviset också varit ägarbytespapper. DVS du ska fylla i på det (eller annat medföljande papper) nya ägarens uppgifter osv och sedan skicka in det till din rasförening.

Det borde du rimligtvis ha bland dina papper? I allafall ibland alla de raser jag sålt så har ägarbeviset också varit ägarbytespapper. DVS du ska fylla i på det (eller annat medföljande papper) nya ägarens uppgifter osv och sedan skicka in det till din rasförening.

Problemet är att uppfödaren, inte skickat mig några papper!
Eller de jag har är ett skriviget kvitto.

Där det står säljare:
namn adress m.m

sen köpare:
m.m

det är ett vanligt grönt kvitto..
är det de som typ räknas eller ?

Nej. Då är du alltså inte registrerad ägare på din ponny? Visserligen är det kvittot som gäller som "bevis" för köp och inte ägarpappren - men ändå.

Ta kontakt med din rasförening och hör med dem. I vissa fall går det att få ut nya papper, men det kan vara kinkigt eftersom du - troligen? - inte är registrerad som ägare hos dem.

Är hästen registrerad i rasförening då? Annars finns det ju ingenstans att göra ägarbytet. De flesta föreningar skickar ut ägarbyteshandling till den som är registrerad ägare (när man fått passhandlingar etc) och det är på den blanketten man ska anmäla ägarbytet.

Har hästen pass?

Liknande trådar

R
  • Artikel Artikel
Dagbok Dethär är värt en ny dagboks tråd tycker jag. För att idag har det hänt en väldigt stor sak som är att jag har blivit häst ägare idag...
2
Svar
30
· Visningar
2 666
Senast: Rosett
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 12 år och älskar hästar! Min dröm är att ha en egen ponny. Jag har ridit i ungefär 7 år på ridskola. Och just nu rider jag...
2
Svar
34
· Visningar
2 437
Senast: Häst_
·
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
2
Svar
20
· Visningar
1 925
Senast: lirco11
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 558
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar