BeastieBabe
Trådstartare
På asvh's hemsida så står det hur man gör för att registrera ägarbyte och de nämner att de skickar en faktura på ägarbytet, vad kan det vara för summa på den fakturan månntro? 50kr? 500kr?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
På asvh's hemsida så står det hur man gör för att registrera ägarbyte och de nämner att de skickar en faktura på ägarbytet, vad kan det vara för summa på den fakturan månntro? 50kr? 500kr?
Länka gärna till källa eftersom det jag skriver kommer från samtal med ASVH gällande en köpt häst som vi själva köpte och fick då denna information .Jag har för mig att detstår i passförordningen att det SKA vara rätt ägare införd i passet.
DET är ett övertygande argument. Vill man sälja utan att vara registrerad ägare, blir det jobbigt för nya ägaren (nr 3) som ska jaga nr 1 för att pappershanteringen ska bli korrekt.
Du måste har "riktiga" papper på att du äger hästen eller få den som står som ägare att skriva på att du nu äger hästen.Jag står inte som ägare till någon av mina hästar men har tänkt fixa det en lång tid...
Hur funkar det när uppfödaren står som ägare? Köpte hästen av ägare nr 2.
Hur funkar ägarbyte med importer?
Jag har för mig att detstår i passförordningen att det SKA vara rätt ägare införd i passet.
Så bra att du hittade det, jag sökte men uppenbart på fel ställe...Det står i Passföroeningen att.
- Avsnitt III – ÄgareNamnet på ägaren eller ägarens ombud/företrädare ska uppges OM detta krävs av det utfärdande organet.