Matilda_0000
Trådstartare
hej! Jag och en kompis har bestämt att skaffa en häst på foder. Vi är 14 och 15 år och har ridit i va 9 år, rider LB dressyr och 90 hoppning. Även varit medryttare samt skött om yngre hästar och påbörjat inridning. Dock har vi inga hästvana föräldrar, men ändå föräldrar som ställer upp, även lite annan häst intresserad släkt. Vi hade tänkt att ha hästen på ett stort stall där vi både kan träna och tävla. Där finns det många väldigt hästkunniga att rådfråga, vid behov.
tycker ni att vi är redo för foderhäst?
Vi är medvetna om kostnaderna.
Någon som har några tips om allt som i innebär att hitta och ha foderhäst?
Jag tycker att det skulle vara fruktansvärt sorgligt om någon tog min älskling ifrån mig. Är det lika bra att köpa en istället? Eller att ha en häst på foder för eventuellt senare köp?
Mina föräldrar tycker det skulle vara lite läskigt att äga häst, för det är ju trots allt dom som äger den.
Vi känner att vi verkligen har tröttnat på ridskole-livet. Vi vill ut och tävla! Medryttarhäst är otroligt svårt att hitta i våra stad, den mdryttar hästen vi haft är en fruktansvärt envis skogsmulle häst, inget för oss.
Tack för svar
tycker ni att vi är redo för foderhäst?
Vi är medvetna om kostnaderna.
Någon som har några tips om allt som i innebär att hitta och ha foderhäst?
Jag tycker att det skulle vara fruktansvärt sorgligt om någon tog min älskling ifrån mig. Är det lika bra att köpa en istället? Eller att ha en häst på foder för eventuellt senare köp?
Mina föräldrar tycker det skulle vara lite läskigt att äga häst, för det är ju trots allt dom som äger den.
Vi känner att vi verkligen har tröttnat på ridskole-livet. Vi vill ut och tävla! Medryttarhäst är otroligt svårt att hitta i våra stad, den mdryttar hästen vi haft är en fruktansvärt envis skogsmulle häst, inget för oss.
Tack för svar