Aftonbladet hundar juli-06........

R

raija

Hejsan. Jag är ny på detta forum men jag är också ganska desperat. Jag antar att många av er såg aftonbladets artikel i sommras om omplacerings hundar?! Det jag nu undrar är om någon av er tog hand om någon av hundarna i artikeln? Jag och min familj gjorde det och nu skulle vi vilja veta i stort sett allt om henne. Vi var till Skåne och ett ställe som hette/kallade sig "Doberman rescue sweden" och hämtade en grand danois. Jag vet att minst två av hennes kullsyskon hamnade i stockholm men de ska ha varit sex valpar i kullen. Om någon vet något om föreningen eller om någon har en hund därifrån eller känner någon som har, så snälla svara här. Jag tar tacksamt emot all information! Hälsningar en desperat hund ägare.

Sv: Aftonbladet hundar juli-06........

Är dom inte reggade i SKK? Om dom är det så kan du ju söka upp syskonen där...eller om du vet vad förädrarna heter

Är det Doberman Rescue Service i artiklarna?
Jag har sett en hund i mkt dåligt skick därifrån, men tänkte att det kanske bara var den.

Ångrar att jag inte anmälde det då eller kollade upp det bättre. Fick se deras överlåtelse papper och tyckte att det såg suspekt ut.

Reagerade även på kvällstidningarnas artiklar när de skulle omplacera hundarna. Valpar som kommit till på omplaceringshemmen, hundar som satt i bilar för de hade inte plats inomhus osv.

Tack snälla ni som svarat på mitt "nödrop" Ett särskilt tack till dig KickiH. Det var absolut ingen rolig läsning i artiklarna men det är skönt att hundarna är borta från den karln. Hundarna satt faktiskt i bilar!! Det var fruktansvärt att åka därifrån med "bara" en valp. Vår valp var full med loppor så vi badade henne innan vi kunde ta in henne i bilen. Hon var så full av mask att det tog över en månad innan allt var borta. Nu har hon problem med eksem och hon är en mycket osäker och rädd hund. När jag läste om hennes mamma (grandis tiken) i artikeln så förstår jag ju att hon ärvt det från henne. Det stod i artikeln att alla hundarn lever men i början stod det att gd tiken skulle avlivas, vet du KickiH hur det gick igentligen? Vi ska i alla fall kämpa på med vår tik och avvakta tills hon blir ca 13 månader och lämnat "slyngel åldern". Om hon fortfarande är lika osäker och psykiskt instabil så ska vi nog låta henne somna in. Hon levde sina första 16 veckor i en jordkällare och det i kombination med dåliga gener har nog satt sina spår. Men vi hoppas att hon ska bli bättre och fungera normalt när hon blir vuxen, tiden får utvisa hur det går.. .

Hur menar du suspekta övergångspapper? Hämtade min hund därifrån 2001..

Hej.
Jag puttar upp tråden då jag fortfarande vill veta om fler köpt hund från doberman rescue sweden. Allra helst så skulle jag vilja komma i kontakt med någon som har en GD från honom.

Hej.
Min tik är nu borta........ Efter noga övervägande så beslutade jag att hon skulle få somna in istället för att lida mer både fysiskt och psykiskt. Beslutet var väldigt jobbigt men jag tror/vet att det var rätt för framför allt för hennes skull. Vi räddade henne ialla fall och gav henne en ärlig chans, sorgligt nog så fungerade det inte. Trösten för mig nu är att jag vet att hon inte lider och behöver vara rädd längre.

Tkr också det var bra gjort av dig att låta henne få en chans. :bow:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka