Affärsidé

M

Midi

Hur har ni gjort med bollplank och så? Vanligtvis kanske man inte vill "avslöja" sin affärsidé för människor i samma bransch men samtidigt är det ju bra att ha bolllplank inom branschen som varit med ett tag.

Tips?

Sv: Affärsidé

bör väl vara någon man litar på isåfall som inte skulle vara så elak och slänga iväg en ansökan om patent eller liknande så fort man lagt på luren. :devil:

men självklart så är det både nyttigt och lärorikt att ha ett bollplank just när man ska starta eget. det finns alltid massor av saker man själv kanske inte tänkt på som en annan person han lägga fram och sedan bidra med andra lösningar än vad man själv tänkt på innan.

Jag pratar alltid med syrran (hästkunnig) och paranteserna.
Sen tar jag inspiration från andra som startat företag. Och man kan ju ställa lite frågor och funderingar man har utan att avslöja hela affärsidén.
Hoppas det går bra!

Det är inte nödvändigt att det är någon i samma bransch, däremot är det bra om de har erfarenhet av att driva företag. Annars finns alltid proffsen, min revisor är min absolut bästa rådgivare. Hans råd är värda mer pengar än vad han kostar.

Jag har släkt etc som driver enskilda firmor så den hjälpen har jag. Men de vet ju inget om hästbranschen, vad som fungerar och inte. Men annars är det väl bara att köra på och se om det fungerar :angel:

Liknande trådar

Hästmänniskan hejhej, ursäkta för mycket text 🥲Jag har precis tagit studenten och ska flytta ganska långt bort i början på nästa år. Ponnyn som jag...
Svar
8
· Visningar
629
Hästmänniskan Hej! Jag skaffade min älskade häst för snart 2 år sen och är i stallet varje dag och älskar det. Tyvärr är det konstant någonting i...
Svar
14
· Visningar
1 334
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
14
· Visningar
1 600
Senast: Mia_R
·
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 563
Senast: mars
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar