Äter sitt eget bajs....

S

Sudd

Såg igår att min polle äter sitt eget bajs, han har aldrig gjort det förut. Vet att det är någonting som saknas i foderstaten men kan inte komma på vad..?!?!
Han går på bete på dagarna inte så kraftigt bete, får komma in sent på kvällen och får då 1kg groov och mineraler + vitlök.
Han har alltså aldrig gjort så här förut. I vintras fick han ca 10kg hö, 1kg groov, 1 kg lucern och mineraler.
Det som han inte får nu är ju höet naturligtvis, slänger in 1kg på kvällen bara så han har nått att plocka med under natten, sen lucernen har jag tagit bort när han går på bete.
ska jag ge lucern igen tro ? Trodde inte det behövdes när han gick på bete..I övrigt är han ju pigg o glad och i lagomt hull..! :confused:
 
Ska bli intressant nu och se om han fortsätter med det, vi ska ta in dom på gården nu några dagar och låta betet växa lite. Det är inte så stort och nu när det har regnat så har dom börjat trampa sönder lite. Nu kommer han att få gå på hö ett tag.
 
beror oftast på obalans i fodret och då mineraler. Det är antagligen helt andra värden i gräset än i höt. När du släpper honom på bete igen skulle jag om jag vore dig ta bort mineralerna helt och sedan öka gradvis. Det är ju svårare att göra en analys på gräset än höt :smirk:
kan också vara att det blir för mycket protein med både gräs och lucern.
 

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
Svar
18
· Visningar
1 260
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 588
Senast: Lhas
·
Övr. Katt Hejsan! Jag har en katt som beter sig väldigt konstigt på kvällarna och nätterna. Merida är en 2 årig ragdoll som bott hos mig hela...
Svar
8
· Visningar
2 640
Hundhälsa Detta är nog det absolut svåraste jag någonsin har behövt skriva. Jag har en pomeraniantik på snart 4 år, hon är min första hund och...
Svar
17
· Visningar
6 291
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp