Ärtsingel som underlag i vind och ligghallar

Sundbro

Trådstartare
Är det någon som har erfarenheter av ärtsingel som underlag i ligghall eller vindskydd? Kan man använda enbart det materialet eller vad gör man för underarbete före så att det inte blandas med jorden.

Tips önskas, funderar på att bygga nämligen. :)
 
Sv: Ärtsingel som underlag i vind och ligghallar

Jag var tvungen att kolla vad som menas med ärtsingel och jag får det till att det är natursingel.

För det första ska man tänka på att det är en naturresurs, som kommer ta slut, så att använda det som underlag i en ligghall tycker jag verkar olämpligt. Sen skulle jag tro att det är mycket dyrare än makadam (dvs krossat material) och dessutom brukar naturgrus vara jäkligt halt, det rullar liksom undan, så jag hade nog inte valt det.

Gräv ur, lägg duk och lägg sen stenmjöl eller makadam.
 

Liknande trådar

Anläggning Hej! Vi har en relativt jämn yta på vår gård där vi tänkte göra en budget versions ridbana. Ytan är ca 15x40 och är vanlig jord blandat...
Svar
8
· Visningar
1 903
Senast: Amk
·
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
10 140
  • Artikel
Dagbok Jag kände mig så jävla pepp på att få sätta tänderna i husrestaurering och trädgårdsomvandling inkl odling så att jag nästan dreglade...
Svar
1
· Visningar
1 435
Senast: skiesabove
·
F
Juridik & Ekonomi Jag har mycket liten erfarenhet av att ta lån men nu har sambon och jag stött på så pass mycket patrull i senaste låntagarsvängen att...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
7 467
Senast: Tualma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp