Aerline H??

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Liiiinda
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 12
  • Visningar Visningar 1 696
L

Liiiinda

Ska seminera mitt sto (e:Landlord) nu ivår och fuderar på Aerline H. Vad tycker ni om honom?

Sv: Aerline H??

tycker han är ett otroligt bra val:love:
vi väntar ett aerline h föl själva nu i maj tror det kommer bli en toppenhäst.
aerline h själv har ju ett väldigt bra BLUP index och han har nu blivit höjd till A. Synd att han har så få avkommor om man jämför till dem andra som ligger högt i index. Han är ju också känd för att lämna avkommor med bra temperament och är ju ingen ren hopphäst utan har även tävlats i dressyr vilket jag tycker är väldigt bra.
som sagt jag har bara gott att säga om aerline h

Jag håller med Manhattan:) Väntar föl efter honom i juli:d
Han är inte direkt marknadsförd, men jag fick en dvd av Hugosson, med honom från föl till olika tävlingar, och vad jag såg och med den stammen, fina avkommor, samt att de ger en fosterförsäkring, gjorde att jag bestämde mig för honom. Jag ville gärna ha Cortez, samtidigt lite internationellt blod, Nimmerdor och tillika ett fantastiskt möderne. :banana:
Jag är mycket nöjd av mitt val, än så länge;)

Jag väntar också på en Aerline H bäbis , i maj. :love:

Har enbart positiva saker att säga om honom, han är en dubbeltalang, snygg typ, bra exteriört, bra temp och förärver sig väl.

Jag är väldigt förtjust i Cortez men var rädd att Cortez skulle bli för skarp till vårt sto. Så därför valde jag Aerline H, andra generationen men fantastiska Nimmerdor som komplement! :love:

*KL*

Aerline H på ett Landlordsto tror jag är superkombo! Aerline H:love:

Jag såg honom i dag i Flyinge. Han ser väldigt trevlig ut. Rör sig bra och kan hoppa.
Jag hade betäckt med honom om jag hade haft ett lämpligt sto.

Tror ni att han skulle passa till mitt sto?
Hon e ganska liten, knappt 160 och ganska kraftigt byggd, E: Favorit-Ciceron
Hon har väldigt bra skritt, men kan behöva mer påskjut i traven.
Duktig i både hoppning och dressyr och skulle vilja ha ett föl som är allround. Helst en som blir ganska lugn i tempramentet också, då mamman kan vara lite stoig och vilja bestämma ganska mkt ibland.

Ridit två 4 åriga avkommor från Airline H och båda vart otroligt vänliga och lättridna individer.
Verkligen fina och duktiga allround hästar i min smak.

Aerline H höjer mankhöjden med 1.3 enl. Blup tabellen.

Jag har fött upp en Aerline H avkomma ue. Maraton. Mamman är bara 160 cm och avkomman var 169 cm vid kvalitets nu i somras. Mamman är lite åt det grövre hållet och han är väl inte jätteädel själv heller, men i alla fall lättare än mamman. Hoppar bra, inte sån supertrav trots att mamman har en fin trav, men okej gångarter. Fick 48p och gick vidare till riksföl -02. Mycket trevligt temperament enligt nuvarande ägaren ( jag sålde honom som föl).

Nej, inte utifrån vad jag ser på min. Hans mamma var också 160 och relativt grov och min blev 160 och också grov. Folk frågar vad han är för ras. Ingen modern typ iallafall om man nu vill ha det. De tyckte inte hanvar någon snygging på 3-årstestet. Gammal modell... men förhoppningsvis så skall han tåla lite mer, dock är han skadad nu suck

Jag har fött upp en Aerline H-Maraton som blir 3 år i maj. Hon är allt jag någonsin önskat. Rätt storlek för mig (i dagsläget runt 1,60 dvs högre än mamman & växer nu, överbyggd 3 cm), vacker, klok, självständig, rör sig trevligt, löshoppar mkt spänstigt.

Nytagen ridbild på henne och min lååånga sambo (1,87 i strumplästen)

9550081.jpg

Liknande trådar

Avel Hej!! Jag behöver er hjälp. Det är mitt första år i avel och jag känner att jag har noll koll men många här verkar ha stenkoll. Jag...
Svar
1
· Visningar
632
Senast: Shaggy
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 159
Senast: Piaff
·
Hundträning Hej. Jag funderar på vad ni har för passitivitetstips? Min hund går upp i varv och tar extremt lång tid på sig att varva ner på nya...
Svar
12
· Visningar
652
Senast: Grazing
·
Avel Hej! Jag behöver verkligen alla tips och råd jag kan få just nu. Jag har ett sto som jag har lämnat på betäckning i maj, och hon står...
Svar
16
· Visningar
2 097

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka