Aerline H 949

K

kip

Jag har fått många tips ang honom som lämpligt val till mitt Amiral-Honeymoor xx-High Pearch xx sto. Någon som vet lite mer om honom? Vad ger han avseende temperament, storlek, ridbarhet, exteriör, gångarter osv?

Sv: Aerline H 949

Hej! Det har jag redan gjort...och jag har nog redan scannat av ALLA sidor på nätet som har något somhelst med honom att göra :)
..vore kul att få ännu mer info och synpunkter på honom som ev. lämplig partner till mitt sto eftersom så många redan rekommenderat honom till henne! Jag gillar verkligen hans blodslinjer. Men av någon anledning har jag inte ens haft honom i åtanke tidigare. Nu väntar jag spänt på en video från hans ägare... :smirk:

Jag väntar med spänning på mitt första föl (inte stoets) med Aerline H.
Efter att ha sett honom live när Anna Emanuelsson tävlade honom för ett par år sedan kan man inte annat att älska hingsten. Flera med avkommor från honom har jag kontakt med och dom är kanon nöjda och komenterar alla på samma sätt: HÖG ridbarhet.
Det vill jag ju gärna ha på min avkomma då hon själv har mycket hög ridbarhet innom alla grenar. Så nu är det bara att vänta...gaa så spännande. Det enda som är synd är hans färg, men det bortsåg jag ifrån. (det är ju inte färgen som avgör hur hästen blir..)
Rådfråga gärna någon hingststation om vad som kan passa ditt sto, och berätta vilka hingstar som du är intresserade av.

Lycka till

Jag är jätte nöjd med min snart 2-åriga hingst efter honom. Jättebra temperament, verkar kunna hoppa riktigt bra. Blir nog runt 166 cm. (Hans mamma är 162 cm.) Jag har sett många bruna hästar efter honom.

Jag har en tvååring valack efter Aerline H-Robin Z. Han har supertemprament, väldigt social och cool. Sansad men tänder till när det är löshoppning. Hoppar utan problem. Han rör sig trevligt också, enligt veterinären som besiktade (Heimdal) väldigt bra bakbensaktivitet och stark bakkärra.
Min är skimmel. Blir nog runt 164.
Vi har inte gjort så mycket men det jag gjort får jag knappt någon reaktion på. Spola ben, benskydd, jord runt magen etc. Han accepterar det mesta. Och jag har aldrig upplevt att han blir nervig om han blir nervös, han står mer och funderar..
Han klarar utmärkt att bli ensam lämnade både i stall och hage, även när han ver helt ny hos mig. En riktig cooling alltså.
Ända lilla nackdelen är att han är något inåttåad...

Tack för svar! Sedan jag skrev inlägget har jag hunnit träffa ett par avkommor. Båda två är mkt trevliga och trygga individer men påhittiga och mycket vakna (födda -04). De har korrekta benställningar och fina gångarter osv. Jämfört med tidigare avkommor till dessa ston är Aerline H fölen mycket "vildare" men på ett positivt sätt.
Jag har lånat en video på Aerline och han rör sig fint med bra hoppteknik - ser allmänt väldigt trevlig ut. För övrigt så har Aerlines mor en avkomma med till årets bruksprov. Kul att se vad det kan vara för något! Aerline H blir mest troligt årets hingstval. :)

Grattis, det blir nog bra.

Ang brodern, så såg jag den förra året.
Den är snygg, men rörde sig mycket bätte, än den hoppade!
Men det kan ju ha varit en formsvacka...
mvh

Jag valde Aerline H till mitt sto och har nu lilla Shira snart 9 månader. Hon är brun med bläs och två vita ben. Rör sig lätt med ganska mkt knän. Hon har fått Aerlines huvud och halsansättning. De dressyrryttare som sett henne har varit lyriska. Till tempramentet är hon stencool men väldigt vaken. Lättlärd.

Vi hade tidigare en annan Aerline H avkomma i stallet. Han var 5 år och nästan inget gjord med och ganska nervig. Dock fantastiska gångarter, särskilt galoppen. Hoppade enligt uppgift mkt bra.

Halloj,

Jag väntar på ett Aerline H föl, Mitt sto ska föla om ganska exakt en månad. Jag har bara hört possitivt om Aerline och hans avkommor. Känner en kille som jobbat hos Elise som har Aer, Aerlines son, och trots att Aer är hingst så är han super trevlig att ha och göra med. Man glömmer nästan att han är hingst, berättade han.

//Jenni

Vad spännande! Lycka till med ditt föl! Skriv gärna och berätta hur det gått och vad det blev :-)

Liknande trådar

Hundavel & Ras Ber först om ursäkt för en vägg av text men jag känner att jag vill få lite extern input. Jag har medvetet inte nämnt namnet på ras...
2 3
Svar
47
· Visningar
9 515
Senast: dobbis
·
Avel Har smått börjat fundera på om det är dags att betäcka mitt sto igen, hon blir 16 år nästa år och hade föl som 5-åring. Åren går ju fort...
2
Svar
21
· Visningar
3 818
Senast: Freazer
·
Avel Efter trettioelva muskelskador så börjar jag tröttna. Till våren tänkte jag ha en hingst redo, ifall att. :meh: helt ärligt, jag har...
2
Svar
35
· Visningar
5 537
Senast: Unafraid
·
Avel Efter en skada orsakad av yttre trauma behöver min häst tid och vila för att förhoppningsvis komma tillbaka till sporten och min tanke...
2
Svar
24
· Visningar
4 568
Senast: smulan87
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Utbilda själv