är jag onormal??

Status
Stängd för vidare inlägg.
G

gwennie

el egoistisk??,som jag har skrivit i många andra av mina inlägg,såhar jag ljumskbråck och vill ha planerat kjesarsnitt. nu har det gått så långt att jag inte vill vara gravid längre utan jag vill att dom tar ut han nu(är i v 33) och jag vet att det finns risker med det,men jag vill ha ut han nu ändå,är jag dum i huvudet?? för jag känner mej så ibland.jag har pga bråcket ont i höften för att jag felbelastar hela kroppen när det gör ont i bråcket,är sängliggandes de flesta dagarna i veckan pga bde smärta och deppriton,äter kanske inte s mkt som jag ska(ibland blir det bara 2mackor). är jag ego?? ska jag ta upp detta med min barnmorska och läkare?? känns lönlöst för dom lyssnar inte på mej ändå. någon som har varit med om samma sak??
 
Sv: är jag onormal??

Att få barn så tidigt är inte kul så JA du är egoistisk:mad: skärp dej!
Du får se till att äta för barnets skull!
Du har ju inte bara dej själv och din egen bekvämlighet att tänka på längre.
Blir så ledsen när jag läser sådana här trådar:(
För mej var det så självklart att göra allt för mina barn och är det fortfarande:love:
Det är väl självklart att ingen barnmorska eller läkare "lyssnar på dej" som du utrycker det, lyssnar gör de säkert! Lyssnar du på dem?


TinyWiny som låg still från 20:e veckan men ändå fick barn i vecka 33+4
 
Sv: är jag onormal??

I min värld; ja, du är dum i huvudet om du vill ha ut barnet nu.

Själviskt och egoistiskt. Att hänvisa till att du ändå äter så lite att bebisen kan få hjärnskador - varför äter du inte mera då? Pappan till barnet, vad tycker han?
 
Sv: är jag onormal??

Men ät mer då!
Om du misstänker att det inte är bra för ditt ofödda barn att du äter så lite så är det vara se till att man äter.

Jag har väldigt svårt att tro att någon läkare vill ta ut ett barn i v.33 för att mamman inte vill vara gravid längre :eek:
Hoppas verkligen att sånt inte sker.
I v.37 är barnet fullgånget.
Inte innan.
 
Sv: är jag onormal??

Kommer det verkligen bli bättre när bäbisen är ute? Kommer du plötsligt kunna vara uppe och ta hand om ditt barn? Kommer du plötsligt börja äta ordentligt så du kan ge tillräckligt med näring till ditt barn (om du ska amma)??? Han kanske har det bättre där den är just nu ialla fall om du nu tänker som du tänker....
Och du, börja ÄTA så att du har någon bäbis att ta hand om när den väl kommer ut......
 
Sv: är jag onormal??

Det är lätt att känna som du när man är sängliggande av smärta! Jag hade det likadant med ont i höften, ligga gjorde ocå ont! Jag hade foglossning. Som tur var kom sonen i vecka 37+4 av sig själv men då är de oxå klara. Jag förstår dig men vet oxå att det är 100 ggrmer värt att du plågar dig själv i 4-5 v till än föder nu,vilket de aldrig skulle gå med på. MEN däremot tycker jag du ska prata med ngn eftersom du är deprimerad pga dina smärtor. Jag var oxå jättedeppad eftersom ingen förstod min pina och allra minst min man, han var oxå väldigt ovillig att hjälpa till med första barnet och hushållet så jag kände allt ansvar låg på mig, som fick ont för minsta lilla. Alla hormoner gör en VÄLDIGT känslig och allt förstoras upp och man kan känna som du. Tala med någon, du behöver det! Se på bra tv program och ät ngt, det gör inget omdu äter lite då barnet får vad det behöver, men din kropp blir lidande. Ät sådant du tycker om och sköm bort dig själv. Bada varmt oxå det hjälper! Be om en käpp kanske så du rätar upp dig när du går?
 
Sv: är jag onormal??

Ring omedelbart din mödravårdscentral och tala om att du mår dåligt och behöver prata med någon, för du behöver uppenbarligen mycket hjälp med det här!! De kan förmedla kontakt med kurator mm.!! NU! Kram och lycka till.
 
Sv: är jag onormal??

Är du helt säker på att det inte bara är bråcket som gör ont och inte foglossning också?

Jag vet att det är jobbigt när man har riktigt ont, och varje människa äger sin upplevelse.

Jag tycker som paradiset och Jippo, ring och be att få prata med någon som kan hjälpa dig NU. Inte med att plocka ut barnet, utan hjälpa dig att orka med graviditeten.

Du skrev att du inte äter och att du oroade dig för hjärmskador, jag kan nästan garantera dig hjärnskada är så mycket större risk om de skulle plocka ut bebisen nu än att du har svårt att äta under din graviditet.

Be att få prata med en läkare som tillhör förlossningen om du kan få någon hjälp mot dina smärtor.

Bebisar tar vad dom behöver för att klara sig, fast det blir på bekostnad av din mående.

Dricker du ordentligt, för det är oevhört viktigt?

Prata med din barnmorska eller Apoteket om näringsdryck, de är preparerade med en massa nyttigheter.

Har du kollat ditt blodvärde, annars be barnmorskan kolla upp det.

Ha inte dåligt samvete för dina tankar, man får tänka tankar som man inte gör i vanliga fall.

Lycka till och varma kramar :)
 
Sv: är jag onormal??

Enormt egoistisk.
En bekant gjorde kejsarsnitt för nån månad sedan för att barnet verkade "för stort", men när hon väl kom ut visade det sig att hon inte alls var färdig och inte alls var i v.37 som de trott utan "bara" i v.35 typ och fick hjärnskador pga det. Sorgligt som sjutton.
Vill du riskera det på ditt barn?

JAg var enormt trött på att vara gravid med dottern, det gjorde ont i kroppen och jag ville bara ha ut henne.
Men för det första, man mår INTE bättre av att inte äta, så börja med att gå och gör dig BRA mat, sen tar du telefonen och ringer din barnmorska NU.
Förklara hur dåligt du mår och att du vill ha samtalshjälp för att klara dig igenom resten av graviditeten!
 
Sv: är jag onormal??

Nej men fy vad tråkigt att må så under sin graviditet, du har inte så farligt många veckor kvar att vara gravid försök att orka igenom det och se till att få hjälp, jag tror inte att du är egoistisk jag tror att du är trött, har ont och inte är vid dina sinnes fulla bruk just nu. Smärta kan göra att man tänker dom mest konstigaste tankarna och det är det jag tror händer dig just nu. Jag lever med konstant smärta men jag är inte gravid så det drabbar inte ett ofött barn som har hela livet framför sig.

För dig handlar det om några veckor men för ditt ofödda barn handlar det om resten av livet, kommer du att må bra i framtiden om du vet att du förmodligen gjort ditt barn CP skadat el något dyl som drabbar den resten av livet för att du inte orkade vara gravid som sista veckorna?

Ta och ring din MVC så att du får hjälp att orka med dom sista veckorna för dig och resten av livet för ditt ofödda barn!
 
Sv: är jag onormal??

Jag har raderat ett litet gäng inlägg som plockar tråden bort från gwennies fråga.

Detta eftersom jag tror att gwennie har större nytta av fakta och diskussioner runt hennes och babyns situation samt hennes fysiska och psykiska mående just nu.


/moderatorn
 
Sv: är jag onormal??

Jag tycker varken att du är onormal eller egoistisk. Du har ont och mår inte bra. Då kan nog tankarna börja fara åt alla håll och kanter.

Prata med din BM, hon kan säkert ge dig lite råd och tips om hur du kan klara av den sista tiden.

Som sagt, så är det verkligen inte att rekommendera att plocka ut bebisen så tidigt om det inte är fara för livet.

Hoppas att det ordnar sig för dig.
 
Sv: är jag onormal??

Ullo: varför tog du bort mitt svar?

Jag svarade på frågan som den var ställd och tog i betydligt mindre än andra som svarat efter mig.
 
Sv: är jag onormal??

För att personer började diskutera ditt svar istället för gwennies frågeställning. Jag raderade alltså inte enbart ditt inlägg, fler än så åkte med ut.

Det känns viktigare att reda ut vad som är bäst för gwennie och barnet än att reda ut huruvida du är snäll eller dum. Det var alltså alls inte för att jag uppfattade ditt inlägg som speciellt taskigt som jag tog bort inläggen. Som sagt, du besvarade bara frågan. Jag gjorde det för att diskussionen skulle kunna fortsätta om sakfrågan.
Vilket den nu ändå inte gör. :crazy:
 
Sv: är jag onormal??

Aha, det missade jag.

En tillrättalagd version av mitt svar lyder sålunda att något annat än att låta barnet vara kvar där det är så länge barnet mår bra, är ytterst olämpligt.

Läckert nyckelben, btw.
 
Sv: är jag onormal??

Man läser och ser/hör ofta om barn som fötts jättetidigt och räddats. (Men räddats betyder överlever - det säger inget om i vilket skick.) Det gör att man lätt får intrycket av att det är "onödigt" att gå hela tiden ut. Även när man har en hyfsat problemfri graviditet önskar man kanske ibland att förlossningen ska starta tidigare. Jag gjorde oxå det...:o

Men när sonen hade fötts ångrade jag varje sådan tanke, och skämdes. Trots att han föddes i vecka 40, och var helt frisk, var han ju väldigt skör (som ju nyfödda är, men jag hade noll erfarenhet av det tidigare). Och inte blir man särskilt mycket piggare bara för att bebisen är ute. Det var faktiskt lättare att bära bebisen tryggt förpackad i magen, än i famnen.

Nu börjar ju dessutom RS-perioden. Koncentrera dig på att ge den lilla den bästa starten i livet han/hon kan få. Du har några tuffa veckor framför dig, men har igen det om du och bebisen kan åka hem snabbt efter förlossningen och slipper sjukdomar.
 
Sv: är jag onormal??

Smärta, dessutom kombinerat med svält, får en inte att tänka klart! Ring den som behövs för att få smärtlindring som är ofarligast för barnet. Smärta stressar! Inte bara dig, utan ditt lilla hjärtegryn i magen med. Och både du och bebisen behöver näring!!! Berätta hur du har det, kanske du kan hjälpa upp intaget med näringsdrycker typ Fortimel, Nutrilett, Modifast etc? Gärna i kombination med lite extra proteinpulver inblandat.

Du tänker inte klart nu pga din situation. Det är lätt att bli desperat och fastna i felaktiga tankebanor när man har det som du! Se till att få adekvat hjälp och ta hand om dig!!! Håller tummarna för dig. Kram!
 
Sv: är jag onormal??

Ring till MVC och skaffa hjälp. Du mår ju så dåligt. Kramar om och hoppas att du trots allt fixar det här.

Ring nu!
 
Sv: är jag onormal??

Hoppas du mår bättre idag!

Jag tycker inte alls du är ego... bara gravid.. :angel:

Kanske inte är så bra att bara äta 2 mackor på en dag, men bättre det än ingenting. Kan du inte lyxa till det och äta det du verkligen verkligen gillar? Och be pappan/någon kompis/snäll mamma laga maten till dig så att du slipper?

Har du inget bråckbälte? Har för mig att man kan få sådana, så gör det mindre ont...

Känner du att du har förtroende för läkare/bm eller har du ork/möjlighet att byta? Kanske är lättare om du förklarar exakt hur du känner för pappan och sedan att han hjälper dig så du får en annan läkare?

Har du ringt din BM/förlossningen och sagt att du behöver prata med en kuratorn NU, eller går du redan hos en?

Jag har haft en helt problemfri graviditet (peppar, peppar), och är nu i v 38, men jag känner ändå att jag börjar tröttna och vill ha ut bebisen NU, skit samma med resten liksom... Fast nu ska ju jag föda vaginalt, så bebisen kommer när den kommer liksom...

Och jag tycker min BM är för pjåskig ibland, men som min mamma sa: "Det är inte dig de bryr sig om, utan det är bebisen, om det bara varit du så hade du nog fått gå där med dina besvär..." Och det har hon nog rätt i...


Som sagt, hoppas du mår bättre (och även om det kanske inte känns som bästa rådet) så försök bit ihop och härda ut! Bara någon månad kvar nu! Om 2 månader har du definitivt en bebis i famnen, tänk på vad du gjorde för två månaders sedan :)
 
Sv: är jag onormal??


Ja det är du!

Är det inte ditt barn värt dessa få veckor av obehag för dig?
Vill du inte ge ditt barn den bästa start som går?

Jag kan inte alls förstå ditt tankesätt :crazy: Var själv sjukskriven de 4 sista månaderna med mellanbarnet och hade så ont att jag med nöd tog mig fram gående och inte en enda gång kände jag att jag ville att de skulle plocka ut lilljäntan i förtid, bara för att det skulle kännas bättre för mig :eek:

Bebisens välmående under graviditeten går före mammas egoistiska känslor. Så är det bara..
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har haft ont i hela kroppen i en veckas tid. Jag trodde först det berodde på att jag sov några dagar på soffan i början av förra...
2
Svar
36
· Visningar
5 314
Senast: Fibusen
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok “Träna!”, säger de. “Det är superviktigt och bra för i princip ALLT!” Jo, jag vet. Jag är egentligen en sån som GILLAR att träna på gym...
Svar
3
· Visningar
1 202
Senast: Habina
·
Kropp & Själ Jag blir bara tröttare och tröttare. Får mindre och mindre energi. Feber har jag flera dagar i veckan, någon/några timmar åt gången...
8 9 10
Svar
189
· Visningar
15 760
Senast: Bri
·
Hästvård Nu ser det ut som så att vi kommer hämta hem ett sto på 17 år, det är av en vän som känner att hen ej har tid, erfarenhet och ekonomi...
Svar
4
· Visningar
1 934
Senast: NotlikeI
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp