är jag dum som tänker tanken?

Sv: är jag dum som tänker tanken?

riktigt trevlig häst det där :d
 
Sv: är jag dum som tänker tanken?

Finns ingen anledning att förstöra en fin ras med inkorsning,Holländarna snurrar i sina gravar bara vid tanken :eek:

Och ändå så finns det en hel del friser/fullblodkorsningar :confused: Som dessutom gör bra ifrån sig på tävlingsbanorna, bla Haska i fälttävlan
 
Sv: är jag dum som tänker tanken?

ja, det var melle jag tänkte på längre upp i tråden! Men jag hade för mig att
det var ett sånt himla prat om honom ett tag just för att han inte var
godkänd till avel?! Men det har kanske ändrats, då det var ett tag jag kikade
på honom! Nu blir jag nästan mer snurrig? :o:D Det finns helt klart för och
nackdelar med båda alternativ!!
 
Sv: är jag dum som tänker tanken?

javisst hade ett fullblod eller ett halvblod med mycket xx blod i sig varit bra som
förädlare och dessutom kanske få en mer mångsidig häst?
 
Sv: är jag dum som tänker tanken?

Oj, vilken snygg häst du har! Hade så trevlig utstrålning :laugh:

Tack så mycket. :bow:
Säg det inte så högt så han hör, risken är att han kryper ur skinnet och aldrig kan tas ner från hans höga rosa moln :D
 
Sv: är jag dum som tänker tanken?

kl

sett en så vacker häst, frieser/ tinker :love: den hade fått det bästa av två världar.

Hoppas du hittar det du söker. :)
 
Sv: är jag dum som tänker tanken?

ja, det var melle jag tänkte på längre upp i tråden! Men jag hade för mig att
det var ett sånt himla prat om honom ett tag just för att han inte var
godkänd till avel?! Men det har kanske ändrats, då det var ett tag jag kikade
på honom! Nu blir jag nästan mer snurrig? :o:D Det finns helt klart för och
nackdelar med båda alternativ!!
Det finns två olika frieserföreningar i sverige. Den ena - SFHF samarbetar med den holländska föreningen KFPS och den andra - FHSS samarbetar med tyska FPZV. FHSS har som jag tidigare skrev två hingstar som är godkända av FPZV - Melle och Darco medans SFHF inte har några svenska alternativ.

Du hade tidigare i tråden funderingar över hur man ska kunna veta vilket lynne hingsten har och där tycker jag det är en stor fördel att använda sig av dom hingstar som man faktiskt kan träffa och titta närmare på istället för att skicka efter semin från en hingst som man bara sett på bild.

Jag har för närvarande tre avkommor efter Melle och arabston och ytterligare två väntas nästa år. Dessa avkommor är heeelt fantastiska i lynnet - precis som sin far. Jag har också träffat Darco som även han var supermysig. Han stod och snofsade mig i håret så när jag åkte därifrån hade jag en frisyr a la tuperad 80-tal. Mycket trevlig och en hingst som jag definitivt kommer använda mig av i framtiden.
 
Sv: är jag dum som tänker tanken?

Jag har en blandning på G, om allt går vägen föds den våren 2009.
Frieser/arab är det och jag ser mkt fram emot avkomman.
 
Sv: är jag dum som tänker tanken?

Det måste ju bli en tjusig mix!? :idea:
 
Sv: är jag dum som tänker tanken?

Ja jag hoppas det. Lite "sportigt" och inte för stort. :laugh:
 
Sv: är jag dum som tänker tanken?

ja! suck, ännu en bra lösning där med :grin:
jag kanske ska ge upp och köpa mig en gammal avdankad travare istället :crazy:
 

Liknande trådar

Avel Har ett sto som vi planerar att betäcka i vår, vi är gröna när det gäller avel och det finns så många fina hingstar, så ju mer vi kollar...
Svar
6
· Visningar
1 616
Senast: Långnos
·
Hästmänniskan Jag håller på att gå under totalt. Jag har ett fantastiskt fint islandssto f -09 som jag köpte när hon var 2 mån gammal. Hon är helt...
2
Svar
21
· Visningar
2 679
Senast: elfi
·
Avel Så är vi inne i den tidpunkten på året, sökandet efter nya hingstförmågor! Lite tankar från mig och jag undrar givetvis hur ni andra...
Svar
19
· Visningar
2 330
Avel Jag fick lite funderingar runt avel på korsningar efter ha läst arab/frieserkorsningstråden. Vilka vackra hästar! :love: Jag är helt...
Svar
2
· Visningar
1 140
Senast: skuggi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Köpa stamtavla av uppfödare?
  • Kattbilder #9
  • Igelkott

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp