Är föräldrapenning..

No1

Trådstartare
..pensionsgrundande?

Eller förlorar man pension för hela föräldraledigheten?

Hur blir det för de som är arbetslösa?
Akassa är väl inte pensionsgrundande så då kan de väl heller inte få pensionsgrundande inkomst iom föräldraledigheten?
 
Sv: Är föräldrapenning..

Föräldrapenningen är pensionsgrundande och kan inte beräknas på A-kassan utan grundas på tidigare lön.
 
Sv: Är föräldrapenning..

Men då förstår jag inte riktigt varför jag hört att man (kvinnor) förlorar så mkt pension på att vara hemma?
 
Sv: Är föräldrapenning..

Men då förstår jag inte riktigt varför jag hört att man (kvinnor) förlorar så mkt pension på att vara hemma?

Rent teoretiskt hade man kanske haft högre lön ifall man jobbat istället för att skaffa barn och vara mammaledig = högre och bättre pension?
 
Sv: Är föräldrapenning..

*kl*
Men jag har sökt de där från afa, kompletterande föräldra ersättning. Fick för mig att de hade nått med pensionen att göra?Vad är det för nått?
 

Liknande trådar

SGI
Övr. Barn Vi sitter här hemma och planerar resten av föräldraledigheten, och inser… vi har inte skyddat min mans SGI. Har varit alldeles för...
Svar
10
· Visningar
1 490
Senast: orkide
·
Skola & Jobb Jag funderar på att gå ner i tid, till 75 % pga barn under 8 (jobbar statligt så vi har dock rätt till barnet fyller 12). Jag har...
Svar
17
· Visningar
1 927
Senast: Manji
·
Skola & Jobb Är det okej för en arbetsgivare att säga upp en tillsvidareanställning och istället erbjuda timanställning under pågående...
Svar
5
· Visningar
1 061
Kropp & Själ Jag har under några månader varit sjukskriven 50%. Vid läkarsamtal beslutade vi om fortsatt sjukskrivning på 25%. Nu har jag läst min...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 540
Senast: Wille
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Bada med häst
  • Häst med känslig hud - era bästa tips!
  • Födda -21

Omröstningar

Tillbaka
Upp