G
GUMZAN
Jag undrar om det är nån som har en cheval liberte' och i så fall är det en bra vagn? Jag funderar själv på att köpa en sån med kombiramp. Funkar den bra när hästen är svårlastad? För och nackderlar?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
super skrev:Vill också passa på att varna lite, för när jag forskade på glasfibervagnarna så visade det sig att dom flesta också innehöll plyfa!! Det är väldigt svårt att få reda på av försäljare och hemsider vad det igentligen är i dom så kallade sandwichkonstruktionerna, alla säger bara att det är helglasfibersläp och det stämmer ju inte riktigt.
hannibal skrev:I princip alla glasfibersläp på marknaden har en sandwichkonstruktion med en plyfakärna. Jag har faktiskt inte hört ngt märke ljuga om det.
Paragan är det enda jag nu kan komma på som inte har det (finns säkert något till) utan har en annan stomme. Vet du vad Cheval skall ersätta plyfan med?
Skulle jag välja mellan ett släp med plyfakärna eller ett utan skulle jag välja det förstnämnda varje dag i veckan.
Edit: Helglasfiber är en benämning på att det inte bara är fronten som är i glasfiber.
super skrev:Halloj igen. Nu har jag pratat med generalagenten för Cheval Liberte och han sa att det är någon form av skum som dom ska använda men att det inte är riktigt klart ännu. Dom har gjort en demovagn som dom håller på att testa och om allt går som det ska så blir det serieproduktion i slutet på augusti.
super skrev:Hej igen. Jag rådfrågade min bror (som håller på med båtar ) och han sa att det är stadigt, lätt och hållbart enda nackdelen i förhållande mot plyfa, som han vet, är att det kanske är mindre hållbart mot "punktslag" vilket i och för sig innebär att det är mer känsligt för om hästen sparkar mycket. Fast dom kanske har tänkt på det och stärkt upp med ortentliga sparkskydd istället. Jag har kollat runt och även Atecs samt Christs lyxkärror har skum i väggarna. En fördel till är ju att det isolerar mot värme och kyla också.