MissFideli

Trådstartare
Nu har jag testat igenom i princip alla märken som finns att få tag på i affärerna gällande kattmat och det enda som verkar duga är Advance, förutom RC.

Sol och andra, är Advance okej?

Dom har ratat:
Eukanuba
Hills
Orijen
James Wellbeloved
RC allergifoder

Sv: Advance

Har ingen direkt uppfattning och hemsidan funkar inte så bra så det är lite svårt att bedöma. Har för mig att det är ganska "traditionellt" torrfoder.

Det ser ut som ett klassiskt torrfoder. Finns ju vss risk att hon kommer reagera på det med tanke på att det har ungefär samma ingredienser som RC, men prova går ju alltid.

Det jag reagerar på är ingrediens nummer tre: maize gluten meal (gluten är vegetabiliska proteiner) vilket jag aldrig någonsin skulle ge min katt. Bra sätt att höja proteinvärdet dramatiskt men synd om er kunder...

Problemet är ju att dom inte vill äta annat. Orijen har jag ju testat, men det smakar inte tillräckligt bra.
Majsmöl tror jag att det är i dom flesta torrfodren idag så det är svårt att komma undan. Speciellt med kräsna katter.

Det jag reagerar på är ingrediens nummer tre: maize gluten meal (gluten är vegetabiliska proteiner) vilket jag aldrig någonsin skulle ge min katt. Bra sätt att höja proteinvärdet dramatiskt men synd om er kunder...

Hur undviker du vegetabilier utan att utesluta torrfoder?

Äsch, skit också då... Vad fasiken gör man!?

Det är skitsvårt. De flesta torrfoder på marknaden har ju samma ingredienser så har man en foderallergisk katt är det banne mig inte lätt, särskilt inte om man har en kräsen sådan.

Har du provat Specifics allergifoder? Jag tycker egentligen att Specifics torrfoder är skräp, men allergifodret skiljer sig iaf från de flesta torrfoder i sammansättning. Det finns information om fodret här.

Tillägg: Foderbilen.se säljer ju Eukanubas veterinärfoder också och det kanske finns något för allergiker, som inte är som alla andra foder.

Senast ändrad:

Problemet är väl att få hem provpåsar. Vill inte köpa för 200 kr och sen ratar dom det kanske. Har inte testat Specifik. Får ta mig till vet och köpa och testa. Min vet säljer bara RC's vetfoder.

Nu pratar jag inte om vegetabilier, utan om vegetabiliska proteiner. Det finns kattmat utan vegetabiliska proteiner, även blötmat. (Tror jag uppfattade din fråga rätt nu).

Senast ändrad:

Problemet är ju att dom inte vill äta annat. Orijen har jag ju testat, men det smakar inte tillräckligt bra.
Majsmöl tror jag att det är i dom flesta torrfodren idag så det är svårt att komma undan. Speciellt med kräsna katter.

Fast nu står det inte majsmjöl, då hade jag inte reagerat på samma sak, då hade det varit något annat jag sagt , nu stod det majsglutenmjöl och det är inget jag rekomenderar.

Men däremot är det viktigt att katten äter och mår bra, för advance är ett jättebra foder om man jämför med massor av andra!

Jag tycker att du är tillräkligt bra på kattmat som man kan tänkas av en normal person, om inte bättre! Men det är skillnad på mig, jag älskar allt som har med hundmat och kattmat att göra! Desstu mer man lär sig, desstu mer förstår man vad man egentligen stoppar i sina djur.

Liknande trådar

Katthälsa Vår 17-åriga bondkatt har det senaste året börjat jama på ett väldigt ovanligt sätt. Hon utger ett mörkare och högre ljud än sina...
Svar
8
· Visningar
778
Katthälsa (Med hänvisning till min tidigare tråd om torrfoder till mager katt, ”N”, detta är min andra katt :meh:) ”P”: kasterad katthona, Devon...
Svar
7
· Visningar
1 092
Senast: MJLee
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 409
Katthälsa Hej! Söker lite tips om kattmat. Familjen har två 11 åriga syskon blandraskatter. Vi har haft de sedan de var kattungar och har ätit...
Svar
15
· Visningar
1 387
Senast: Tiffany
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Kemnevall sadel
  • Ny sits