ADSL-modem och sladd

MissFideli

Trådstartare
Sladden till mitt nya modem är väldigt kort, och nu ska jag flytta datorn och behöver en längre sladd. Men var är bäst att sätta den långa sladden, före eller efter splittern? På det förra modemet var dom ungefär lika långa före och efter, men på det nya är den före splittern bara 2 dm.
Är det mcyket man tappar på längre sladd eller är det marginellt?
 
Sv: ADSL-modem och sladd

Jag är osäker på vad en splitter är för något och vilka sladdar du undrar över. Om det är TP (sladden mellan ADSL-modemet och datorn du menar) ska den kunna vara upp till 90 meter utan att signalen behöver förstärkas.


--------------------
Inga modem kom till skada till följd av detta meddelande
 
Sv: ADSL-modem och sladd

Splittern är den som gör att det går att ringa samtidigt. En liten dosa som sitter mellan telefonjacket och modemet.
Sladdarna är då den som går mellan jacket och splittern resp den som går mellan splittern och modemet.
 
Sv: ADSL-modem och sladd

OK, då är jag med. Någon sådan har inte jag (längre), men borde inte supporten på din ADSL-leverantör kunna ge dig svaret? Det är i alla fall definitivt inte en TP-sladd i det här fallet :)
 
Sv: ADSL-modem och sladd

Splittern måste sitta först i första jacket. Därför är det enklare att koppla på en lång kabel mellan splittern och modemet :)
 

Liknande trådar

Relationer Konstig rubrik kanske men jag ska förklara. Jag har iprincip alltid varit väldigt blyg och så. Och ända från jag var liten så um gicks...
2
Svar
35
· Visningar
1 577
Juridik & Ekonomi Hej! Kanske en dum fråga men jag är urkass på sådant här.🙈 Jag har alltid haft två konton hos Swedbank. Jag har ett privatkonto och ett...
Svar
16
· Visningar
3 266
Senast: Acto
·
Gravid - 1år Jag kommer förhoppningsvis få ett barn till hösten. Jag bor idag i Malmö, där jag också jobbar. Jag kommer att vara självstående. Jag...
Svar
15
· Visningar
1 497
Senast: Queen
·
Gnägg Jag har haft min häst i två år nu. Han är världens snällaste och verkligen min bästa vän. Vi brukade hoppa förut och det gick väldigt...
Svar
4
· Visningar
1 953
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avels fråga
  • Uppdateringstråd 30
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp