Adoptera hund från utlandet

Sv: Adoptera hund från utlandet

Står mer här: http://www.expressen.se/kvallsposten/hunden-max-dog-av-okanda-smittan-tvt/

och där reagerar jag väldigt på raden "- En dag när vi var ute med hundarna såg vi att Max och min hund, Selma, parade sig.". Hoppas innerligt det inte är citerar av ägaren :cautious: Lite bättre koll bör man ha.

Jag reagerade också på det när jag läste artikeln tidigare idag men brukar man inte iaf kastrera gatuhundarna man tar hit tänkte denna Max var väl köpt från ett djurhem i Sverige och de borde väl iaf ha de rutinerna.

Jag reagerade också på det när jag läste artikeln tidigare idag men brukar man inte iaf kastrera gatuhundarna man tar hit tänkte denna Max var väl köpt från ett djurhem i Sverige och de borde väl iaf ha de rutinerna.
Nej Svenska djurhem kastrerar inte hundar innan de placeras ut, tyvärr.

Organisationer som importerar gatuhundar är knappast bättre, En kastrerad gatuhund som var kastrerad valpade nån vecka efter ankomst.

Kastration är inget skydd mot STD, kastrerade hundar kan para sig.

När jag var arton skulle jag absolut adoptera en irlänsk gatuhund, MEN man var ju tvungen att vara minst 23. Jag väntade och väntade och sedan kände jag väl att det smidigaste nog vore att skaffa partner med befintlig hund eftersom jag har noll och ingen hundvana. Jag ansågs ändå vara ganska mogen för min ålder för många personer, så håller med om att många unga förälskar sig i en stackars hund och sen får lite tunnelseende. Jag blev ju lyckligtvis tunnelseende på en organisation med åldersgräns, hade ju 5 år på mig att få lite perspektiv åtminstone. Tog nog bara 1-2 år visserligen, men ändå.

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Ni som vet vem jag är IRL får gärna hålla det för er själva. Skiter i att ha nåt anonymt nick, jag har ju ändå redan ältat allt detta i...
2
Svar
36
· Visningar
8 566
Senast: _Taggis_
·
Övr. Hund Tanken har slagit mig om detta är alla drumlars månad. Speciellt med tanke på ytterliggare två trådar (kanske var fler?) som skapats där...
Svar
7
· Visningar
997
Senast: Snerpan
·
F
Gravid - 1år Jag behöver hjälp med att redan ut tankar, känslor och få perspektiv. Skriver denna tråd under annan nick. Något jag egentligen inte...
2
Svar
24
· Visningar
6 641
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar