Adams Hall

Conversation Piece

Trådstartare
Som ni kanske märkt så är det tid att bestämma hingstar till nästa år i stall Conversation Piece... :angel:

Jag har så himla kluven inställning till Adams Hall. Jag tycker att han är något av den fula ankungen tävlingsmässigt jämfört med sina bröder. Regeln i normala fall är väl att inte välja den "billiga men långsamma brorsan" när man inte har råd att skicka märren till stjärnbrodern. Men i det här fallet stämmer ju inte riktigt det bland de andra bröderna så den regeln är svår att hålla på när det gäller Adams Hall, känns det som.

Men å andra sidan har han ju visat att han klarar att tävla flera säsonger och han har väl visat stridsmoral på senare tid också? I början tyckte jag att han var lite blek om nosen i Sverige.

Kan någon ge mig lösningen? Blir det pannkaka eller tummen upp för Adams Hall? Kommer marknaden att vara mättad på Adams Hall-avkommor med fina Palema-ston eller kommer avkommorna gå att sälja?

Sv: Adams Hall

Det var väl usla priser på Adams Hall-avkommorna på kriterieauktionen...

Jag tror benhårt på Adams Hall!
Men som vanligt hänger minst lika mycket på märrarna, det kan ska man inte glömma bort.

Det jag hört om Adams Halls avkommor är att en tränare fått in ett större antal för inkörning. Efter detta hade han sagt "aldrig mer en Adams Hall-avkomma i mitt stall" tydligen hade det varit väldigt mycket humör i dessa.

Det finns säkert båda sorter av dessa också, men jag tror knappast att han kommer i närheten av sina helbröders förärvning. Tror inte heller att han kommer att bli lika bra som Jobie Tempest.

Regeln i normala fall är väl att inte välja den "billiga men långsamma brorsan" när man inte har råd att skicka märren till stjärnbrodern. Men i det här fallet stämmer ju inte riktigt det bland de andra bröderna så den regeln är svår att hålla på när det gäller Adams Hall, känns det som.

Så sant, Karros, men hur förklarar man då de tidigare helbrödernas lyckosamhet? :confused:

Jo. Men det är ju inte bara den som var bäst på tävlingsbanan som är bra i det här fallet, menar jag. Då har ju redan "regeln" visat sig inte stämma och då kan ju lika gärna Adams Hall också bli bra i avel.

Jo. Men det är ju inte bara den som var bäst på tävlingsbanan som är bra i det här fallet, menar jag. Då har ju redan "regeln" visat sig inte stämma och då kan ju lika gärna Adams Hall också bli bra i avel.

Min poäng var att de andra tre var rätt jämngoda tävlingshästar. :) Vilket jag inte tycker att Adams Hall är.

Ja, och märren har nog inte blivit sämre till dess att Adam föddes, kan man tänka. Och därför skulle även han kunna bli bra i avel.

Och jag tycker att han har ryckt upp sig som tävlingshäst och gått bra flera säsonger. (hållbarhet) Men kanske inte tillräckligt bra?

Svårt.

Dessutom kanske jag inte ska chansa på att linjeavla på Florida Pro? Det är ju en Sugarcane-märr jag ska välja hingst till.

Han är i vilket fall som helst en djävulskt trevlig häst att arbeta med!
Snäll och stabil :)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka