Acoen Canthe

Görel

Trådstartare
Moderator
Någon som vet var det var för hingst? Allt jag vet är att han enligt tävlingslicensregistret ska vara morfar till Anna Hermann/Hiltons fine Sköldmöns Unik.

Sv: Acoen Canthe

Verkligen ingen som känner till mödernet på Sköldmöns Unik?

Jag puttar upp och hoppas på tur:)

Jag plockar upp min gamla tråd och hoppas att några användre som tillkommit sen den skrevs kan hjälpa mig?

Har lyckats leta reda på en av mina gamla Ridsports årskrönikor anno 1986 där det finns ett reportage om Anna Hermann och det enda det står där ang mödernet är att det är fullblod

"På resan vill Anna ta med sig sina två hästar, 11-årige Sköldmöns Unik (Unikum - fullblod) och 7-årige Viggen"

så tyvärr kan jag inte ge någon mer info ang mödernet.

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 038
Senast: Piaff
·
Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
510
Senast: Nikan
·
Avel Hej! Kollat i äldre trådar, men hittar inte riktigt svar som kan passa in på just denna situation. Ber om ursäkt ifall det upplevs som...
Svar
9
· Visningar
1 348
Senast: Anon89
·
Trädgård & Växter Lyckades äntligen idag komma iväg till Ulriksdalsslottsträdgård och har köpt så fina blommor till balkongen. Ska resa bort i morgon men...
Svar
9
· Visningar
593
Senast: Acto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Akvarietråden V
  • Lugnande medel till hund.