Ackumulatorhoppning ??

L

Lady_Plady

Jag och min pålle ska ut och tävla LA nu framöver och har kollat ut lite tävlingar och så. På proppen står det Ackumulatorhoppning och joker eller nått sånt och vad betyder nu detta ?? :confused: Hoppas att ni kan hjälpa mig så att jag förstår :angel:

Sv: Ackumulatorhoppning ??

Banan består av enkelhinder, man får 1 poäng för hinder 1, 2 poäng för hinder 2 osv.
Hindrena blir större/svårare vartefter, hinder 1 ligger ofta under klassens höjd, och det sista får vara ngt över.
River man får man inga poäng på det hindret.
Sista hindret finns två alternativ på - ett vanligt hinder som ger poäng efter hindrets nummer, och ett jokerhinder som ger dubbelt så mkt (men minus om man river det). Är ofta med svårare väg, och svårare hinder tex helt utan marklinje el likn.
Mest poäng + snabbast ritt vinner.

(Tips - alla olika bedömningar finns utförligt beskrivna i hopp-TR, kan vara bra att ha om man ska tävla :D)

Sv: Ackumulatorhoppning ??

P319731

Liknande trådar

Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
603
Senast: Mli
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 161
Senast: Bison
·
Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
823
Senast: Freazer
·
Anläggning Behöver hjälp att förstå hur detta ”omöjliga” kan ske! Min häst står i en utebox. Det är totalt två uteboxar som hör till stallet, så...
2
Svar
32
· Visningar
2 475
Senast: Emma-pemma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Akvarietråden V