Jag kör stenhårt på "den som inte är intresserad kan låta bli att läsa" och uppdaterar.
Fördel med att medicinera sig: Jag slipper ha så ont.
Nackdel med att medicinera sig: Tandläkaren har svårt att bedöma när jag inte har så ont.
Verkan som jag ville ha igårkväll kickade in för fullt med morgonens Ipren. Så nu har jag inte speciellt ont alls. Så tandläkaren tyckte att tandköttet/slemhinnorna som jag tyckte är röda och gula såg helt ok ut ändå, lite bara, och jag hade ju inte så ont. Och det syntes bara liite lite inflammation(infektion?) i den onda tanden på röntgen. Så avvakta, fortsätt med klorhexidin och en ny tid imorgon. Gör det fortfarande lika ont imorgon öppnar de tanden och rotfyller då. Har det blivit bättre avbokar jag. Så nu håller jag tummar och tår för att det går över.
Han ville att jag skulle sluta med medicinerna och komma tillbaka imorgon först, jag ba "Nej." Började nästan gråta. Hade aldrig klarat natten utan smärtlindning. Klarade den knappt med smärtlindring. Fy fan alltså. Så nu hoppas hoppas jag att det fortsätter vara lika smärtfritt som det varit hittills idag. Och med idag menar jag de senaste två timmarna, inte sedan jag gick upp.