Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Eh, hur tänkte du nu? Ipren = penicillin??
Penicillin/ annan antibiotika ges mot INFEKTION orsakad av bakterier,Ipren = inflammationshämmande. Och jag har fått det mot inflammation i tänder/tandkött, har det inte funkst har jag fått penicillin.
Jag kör med oil pulling (kokosoljan) för att minska bakterier och stärka tänderna.
Googla så hittar du olika artiklar kring fluor.
Har du prövat ta den ihop med paracetamol? Jag håller just nu min chef lugn på det tipset, hon har en jäkla tandvärk.Tack för alla svar! Har rätt ont (Vem har egentligen kommit på att dynsmaxdos för Ipren ska vara 1200 mg? ) så pallar inte svara alla individuellt just nu, men jag har läst och tar till mig. Tandläkartid på onsdag, så får hålla ut till dess.
Har du prövat ta den ihop med paracetamol? Jag håller just nu min chef lugn på det tipset, hon har en jäkla tandvärk.
Ja, jag tog två alvedon och en ipren vid 15, har asont nu. Det kommer och går, ont så jag dör i några minuter och sedan lugnt i några. Jobbar till 6 imorgon bitti och vill gärna ta lite innan jag lägger mig så jag kan sova ok imorgon på dagen, så vill inte ta några igen förrän tidigast 22. Tack för tipset.
Din stackare, du har mina sympatier Tänder är ett helvete när de gör ont!
PS. Glömde visst artigheterna: Tack@athena_arabians !
@Mammas Lider med dig och känner ångesten Man kan inte tänka klart eftersom smärtorna strålar ut så. Vet inte om det är samma på alla ställen men när jag ringt om akuttid så kan man ringa sjukhuset vid 6-7 och så lotsar de en till de som har jouren den dagen. Hoppas att du får bukt med det imorgon, såhär kan du inte ha det Du får be om en rejäl laddning bedövning, brukar bli helt slutkörd när smärtan släpper och man kan koppla av. Håller tummarna!