Acceptala analys värden av hö osv

A

AtletShipping

vad är normala och acceptala analys värden av hö, hösilage/ensilage?
Vad är viktigast i värdena och var skickar man in proverna?

Om man ska tex skicka in prover av hösilage räcker det man tar några strå från ett ställe i balen lr ska man ta från olika ställen i den?
 
Du vill ha en kvot över 5 helst för att slippa ge mängder med kraftfoder eller proteinfoder. Alltså du delar gSRP/MJ. Hur lågt protein man kan acceptera beror alltså på hur energin ligger.

Det är viktigt att man försiktigt lyfter ut en större "tuss" ur flera balar för att få ett så riktigt analyssvar som möjligt.
 

Liknande trådar

Foder & Strö Hur ser det ut hos er på höfronten? Nordvästra Skåne inte lika illa som i fjol men det har ändå varit ganska lång torka nu i maj när man...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
5 990
Hästvård Jag behöver lite hjälp med att fundera. I september fick jag en känsla att en av mina hästar mådde dåligt. Det fanns inget mer än...
2 3
Svar
50
· Visningar
9 761
Senast: Bee
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 588
Senast: Lhas
·
Hästvård Mitt sto har varit sjuk sen i måndags och veterinär är inkopplad. Jag tänker att det kanske finns någon här som känner igen symptomen...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
8 655
Senast: emma-vsm
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp