Acapulco Gold

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare FairLady
  • Startdatum Startdatum
F

FairLady

Är det någon som har info eller vet var man kan hitta info om denna hingst?
Jag har nyligen köpt ett 13-årigt sto efter honom och skulle vilja veta lite mer om honom.

Acapulco Gold 789 föddes 1984 i Västtyskland och importerades till Sverige 1987. Han var fux med bläs, vit vänster framfot och vita bakfötter. 167 cm.

Hans exteriöra utlåtande var: Harmonisk och långlinjerad av utmärkt typ. Lång hals, något lågt ansatt vid en något brant bog. Stark överlinje, långt kors. Välbenad och nöjaktigt korrekt, något inåttåad fram. Mycket goda rörelser i såväl skritt som trav med bra takt. Poäng 98888=41

Bruksprov: 4,5 år (5,0 år) Gång 6587 (7687) Hopp 99/66 (99/88) = 14,0 (14,5)

Acapulco Gold dog 1993.

Kolla här http://www.allbreedpedigree.com/index.php?query_type=horse&search_bar=horse&h=ACAPULCO%20GOLD2&g=5&inbred=Standard&pedloggedin=0 för stam och bild.

Tack så hemskt mycket!!

Jag visste ungefär så mycket att han var imp. från Tyskland och att han dog ganska snart efter att "Goldie" föddes 1991.

Nu vet jag mer!!
:banana:

En kompis till mig har en häst efter Acapulco gold. Hon är superfin! Kanske lite i hetaste laget, men med jordens galopp och hoppar som en gud! Hon är placerad i alla utom 1 start i 1.20 och har gått tre 1.30 och placerad i alla! edast tävlad hoppning ca 1½ år. Hon är ganska stor och maffig, fux med bläs och vita bakben.

Häftigt!
Min ser nog ungefär likadan ut då, 173 cm i mkh, fux med bläs, 4 vita strumpor. En maffig dam med en jättegalopp...men hoppat henne har jag inte...tanken är att hon ska gå som avels sto i första hand men det kanske blir en och annan klubbtävling iaf. Het är hon inte heller, visst är hon pigg men inte het som min andra donna (ett 21-årigt sto e: Labrador 588 - Pegasus 424, hon är HET!!)

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 063
Senast: Piaff
·
Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
512
Senast: Nikan
·
Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
847
Senast: Freazer
·
Katthälsa Hej! Jag ska ringa vet o fråga också, men vill även fiska lite svar här. Vi har kikat på en kattunge, som visade sig ha ett tångbett...
Svar
13
· Visningar
949
Senast: Mojma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka