Åbys Stora Pris

solros

Trådstartare
Det blev väl inte något bra lopp alls egentligen? Var är de utländska stjärnorna (förutom Steinlager då)? Finns det inga som vill köra om 1.5 miljoner? :confused:

Nåväl, vad tror ni om upplägget? Anses det för hårt med eventuellt tre heat? Kommer kuskarna att köra för bästa placering i det heatet där de fått ett sämre spår eller sparar de sin häst till skiljeheatet?

Jag tycker det hade varit mer spännande och intressant om det funnits fler än två hästar med som kunde vinna...

Sv: Åbys Stora Pris

Jo, JAG vill köra om enoenhalvmille :bump: :bump:

fast jag tycker också det är rumphugget...synd att det går så sent på året annars så hade det säkert varit fler o bättre motstånd....

Du skulle varit på Jägersro i söndags och anmält ditt intresse :D , där slet visst Åbys sportchef för att få ihop åtta hästar... :crazy:

Javisst känns det rumphugget.

Kommer ihåg när man var yngre och med spänd förväntan såg de franska hästarna anlända på stallbacken..
Det var en sådan spänning, förväntan och atmosfär runt den helgen då. :d

Nu känns det mer som en kryddad V75-omgång bara...

Men å andra sidan så har våra svenska hästar blivit så bra, mot förr, så franska o amerikanska hästar kanske inte kommer hit pga av det. Och dom som kommer anser vi inte vara så märkvärdiga längre.. ;)

Jag håller tummarna för "Infanten" i dag. Tycker det är lite tråkigt när det bara är samma hästar som hamnar i historierullarna..
Vi har sett Gidde vs. Steinlager för många ggr känns det som...

Blir det 3 heat så blir det ju givetvis spännande men jag är orolig för att någon av dem ska klappa ihop eller bräcka ner..fast hästar av den kalibern klarar ju med all säkert det!!

ANg. att det är sent på året..jag får lite känslan av att säsongen har kortats ner..för visst gick Åby Stora ännu senare förr?
Har för mig att det brukade ligga runt den 18-20 sept o t o m sista helgen i september med!??

Rätta mig om jag har fel? Men det känns som om man siktar mer på enskilda löpningar o säsonger nu (dvs. många stallar in t ex för att de ska ner till vintermeatinget i Frankrike) medan förr så "höll" hästarna en hög lägsta nivå året runt..

Men det där stämmer kanske inte alls..minnet sviker på en numera gammal käring (30+) som kommer ihåg loppet 1982 då Ideal du Gazeau försvarade titeln..
För att året senare häpna över Legolas spurt på upploppet!! :love:

Senast ändrad:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Valp 2025
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Tillbaka