Absurd djurhållning.

S

SO Hovslagare

Saxat från ridsport.

I rätten för djurplågeri

En 64-årig kvinna som är anmäld för djurplågeri har åtalats i Västmanlands tingsrätt. På ett torp i Sala hade kvinnan 32 hästar, fem grisar och 40 får som fick samsas om en yta lite större än en villatomt.

Kvinnans verksamhet upptäcktes på hösten 2004 rapporterar Eskilstuna-Kuriren.

- Djurens vatten såg ut som nyponsoppa och de vistades utomhus dygnet runt. Det var ingen trevlig syn, säger den f d miljöchefen i Sala till tidningen.

Sv: Absurd djurhållning.

Å sen finns det dom som bara skaffar sig en häst.
Saxat från samma tidning.

Hade ponny i lägenheten

Efter att en hyresgäst i Östra Vemmerlöv på Österlen blivit vräkt på grund av obetalda hyror upptäckte fastighetsägaren att det utöver en man, hans sambo och vuxna son samt en fyraårig flicka, tre hundar och tre katter även bott – en ponny i lägenheten.

Fastighetsägaren och en snickare gick in i lägenheten på tre rum och kök direkt efter att hyresgästen hade flyttat. De kom ut fortare än kvickt på grund av att det stank ammoniak i hela lägenheten rapporterar Aftonbladet.se. Utöver stanken var lägenheten i fastighetens bottenvåning även full med halm och hästbajs.

Lägenhetsinnehavaren är sedan tidigare anmäld för djurplågeri och nu har även fastighetsägaren anmält mannen. Han vill ha ersättning för den renovering som krävs och uppskattningsvis kommer att kosta 150.000 kr om lägenheten ska kunna bli beboelig. Polisen i Ystad kommer att utreda om lägenhetsinnehavaren är skyldig till djurplågeri, barnmisshandel och skadegörelse.

:rofl: :rofl:
Å, förlåt, det var ju inte kul för ponnyn att bo så... men jag bara :rofl: hur snurrigt är det i huvudet på en människa som faktiskt bor i samma lägenhet som en ponny? Måste ju stinka vansinningt?? :eek:
*suck*
Stackars djuren... :(

Vem vet den kanske fick ligga i soffan:D
Undrar om den var skodd?

ja har också undrat vad typen egentligen tänkte på när han skaffade ponnyn..:S Det var kanske tänkt som en söt ponnyhäst till dottern eller nåt..
Men han kan inte ha haft mycket att tänka med om han ville ha den inomhus..
Eller så hade han fel på näsan..(kunde inte känna lukten av piss och annat)

Hästar luktar väl inte illa;)
Hej från hambo

Nej självklart inte :d :love:
Men kisset å bajset är väl sådär... :cool: Men han kanske mockade supernoga :idea: Kan en ponny lära sig att gå på lådan tro? :rofl:

Emindy:
Jag tror ingen skötte hovarna om jag ska vara ärlig. En människa som har sin ponny i lägenheten vet nog inte så mycket om hästar att h*n förstår att hovarna måste skötas :crazy:

Iofs har jag nog sett en å annan mini som jag nog gärna släpat in i huset å gullat med lite då och då :d :love: :angel:

Så liiiite kan jag förstå tanken... ;)

Å sen finns det dom som bara skaffar sig en häst.
Saxat från samma tidning.

Hade ponny i lägenheten

Efter att en hyresgäst i Östra Vemmerlöv på Österlen blivit vräkt på grund av obetalda hyror upptäckte fastighetsägaren att det utöver en man, hans sambo och vuxna son samt en fyraårig flicka, tre hundar och tre katter även bott – en ponny i lägenheten.

Fastighetsägaren och en snickare gick in i lägenheten på tre rum och kök direkt efter att hyresgästen hade flyttat. De kom ut fortare än kvickt på grund av att det stank ammoniak i hela lägenheten rapporterar Aftonbladet.se. Utöver stanken var lägenheten i fastighetens bottenvåning även full med halm och hästbajs.

Lägenhetsinnehavaren är sedan tidigare anmäld för djurplågeri och nu har även fastighetsägaren anmält mannen. Han vill ha ersättning för den renovering som krävs och uppskattningsvis kommer att kosta 150.000 kr om lägenheten ska kunna bli beboelig. Polisen i Ystad kommer att utreda om lägenhetsinnehavaren är skyldig till djurplågeri, barnmisshandel och skadegörelse.

HUR dum kan man vara/bli att låta en PONNY bo i en LÄGENHET?:eek: :mad: dom kan ju inte vara riktigt kloka:confused:

Saxat från ridsport.

I rätten för djurplågeri

En 64-årig kvinna som är anmäld för djurplågeri har åtalats i Västmanlands tingsrätt. På ett torp i Sala hade kvinnan 32 hästar, fem grisar och 40 får som fick samsas om en yta lite större än en villatomt.

Kvinnans verksamhet upptäcktes på hösten 2004 rapporterar Eskilstuna-Kuriren.

- Djurens vatten såg ut som nyponsoppa och de vistades utomhus dygnet runt. Det var ingen trevlig syn, säger den f d miljöchefen i Sala till tidningen.

Jag undrar bara hur det kan gå till så att någon kan samla på sig hela 77 stora djur på en liten yta INNAN någon granne reagerar. :mad: Varför fick det gå så långt???

Tyvärr så vet jag inte mer än vad som stog i artikeln.
Underligt är det.
Att det sedan skall ta två och ett halvt år innan det hamnar i rätten är skandal.

Du har nog tyvärr rätt, men det nämner ju inte artikeln något om.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Ridskoleryttare
  • Vi som letar häst II
  • Dressyrsnack nummer 18
Tillbaka