Abstinens..

carrin

Trådstartare
hör till den där hopen med folk som i stort sett bara kör hästarna (iaf mina egna två). De älskar att jobba i vagnen. Fjorden blir pigg som aldrig förr och skyggar för allt (det är en typ vanlig fjordhäst med normalt motor vid ridning). Och de går massor. Kör dem i stort sett varje dag(5-6dagar/vecka) och har så gjort hela vintern. Snacka om att man får värsta abstinenesen om en tappar en sko till exempel som nu. Den bruna, Texas har tappat en doja och måste stå ett par dagar (vilket säkert är bra för honom) men då är det givetvis så att det är han man vill köra mest med:devil: ...hehe....Gud vilka dilemman en del har... Egentligen ville jag nog mest säga att jag längtar till dressyrträningar ............ och våren såklart som alla andra

Sv: Abstinens..

Vår häst har vart sjuk och står nu isolerad, han har stått en vecka nu, snacka om abstinens! Han som hade lagt på sig jättefint och utvecklats så bra men nu ser han ut som ett benrangel:( Snart får han komma tillbaka så jobbet kan börja om!!

Du kan inte dressyrträna på vintern?

Jag har också en Texas som jag kör :D Har varit fint väder den här vintern, har varit super fint att köra på alla vägar med snö! :rofl:

Själv kör jag bara på helgerna, och jag får verkligen abstinens efter det under veckorna! Är så mysigt att ta en lång körtur på helgen, ta med sig fika till stallet och bara ha det trevligt.!

Liknande trådar

Hästhantering Hej alla.. Med risk för att skriva en lång novell nu men, känner att jag behöver bolla lite. Har en kbl-valack sen 19 år som i...
Svar
6
· Visningar
1 532
Senast: Mia_R
·
Träning Fattar faktiskt inte det här, så vore ganska tacksam om nån ville hjälpa till och försöka luska ut vad som händer... Har en ponny på...
Svar
2
· Visningar
736
Senast: mik
·
D
Hästvård Jag har sen i augusti en shetlandsvallack på foder. Dels för sällskap åt ett fjordsto vi har här och dels för att han är körd och jag...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
5 995
Senast: Luna10
·
Hästvård Ja, påverkar ryttarens vikt negativt på en häst med pålagringar i kotorna fram? Meningen är att det ska vara lugn ridning i skogen rakt...
Svar
7
· Visningar
979
Senast: Harvester
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka