Absorbine Ultrashield till dräktiga ston

_Runaway_

Trådstartare
Jag har letat men inte hittat något som säger att det är olämpligt att använda det flugmedlet till dräktiga ston. Men är det någon annan som hört eller läst motsatsen? Tjejerna är plågade av bromsarna och jag älskar verkligen det insektsmedlet och har använt det mycket på mina andra hästar. Men vågar inte riktigt på de dräktiga utan att vara säker.

Sv: Absorbine Ultrashield till dräktiga ston

Jag har använt US i flera år på mina dräktiga ston. Utan problem.

Tänker bara på att inte spraya juvren om dom har diande föl.

Det enda jag vet som finns att hitta i text, är att sprayen inte ska användas på fölen själva och som Wrangler säger, inte på spenarna på stoet så fölet får i sig medlet.

ultrashield innehåller permethin, samma medel som i switch, vilket är fullt godkänt medel på digivande och dräktiga ston. sen har ultrashield en del andra medel i sig också, så jag vet inte om det är ngt av dessa som gör det mer olämpligt än switch men som sagt - bara inte på eller i fölet så ska det vara ok.

Du kan även prova äppelvidervinäger och spraya över hästarna. En gammal vis hästkarl tipsade mig om detta och det varar i ca 3 dygn....

Liknande trådar

Fritid Jag ska leta efter ett hotell en vecka och har alltid använt booking.com utan några problem, men den senaste tiden har klagomålen...
Svar
10
· Visningar
756
Senast: Tuvstarr
·
Utrustning Vad har ni och vad är ni nöjda med? Det känns som att jag har provat igenom hela sortimentet. Jag har provat alla hööks, både deras egna...
2
Svar
31
· Visningar
4 260
Senast: JennyLz
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
9 472
Senast: lundsbo
·
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 951
Senast: Jamtland
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka