J
javill
HJÄLP! Jag behöver tips och råd från er vana avlare. Det är så här att mitt sto står på Helsingborgs djursjukhus nu för en hälta som visade sig bero på en knuta som satt på bäckenbotten (det finns en tråd om det under hästvård). Vi kom dit i onsdags i förra veckan, i söndags ringde en vet, därifrån och sa att hon fått ganska hög feber (40) och varit dålig under lördagen och att hon blivit flyttad till isolering. Hon var på söndagen bättre och de trodde att det berodde på ett virus som hon troligen fått där.
Mitt sto är inte dräktigt (resorberade ) men, jag har ett sto hemma som är dräktigt och beräknad att föla i maj/juni. Detta stoet är inte mitt så jag vill ju -verkligen- extra mycket att inget ska hända henne. Frågade vet, igår om det kunde vara abortvirus. Han trodde inte det men, vågade inte utesluta det. Symptomen kunde tyda på abortvirus.
Vad ska jag göra? Imorgon ska jag prata med vet, igen så får jag veta hur det går med knutan. Vet inte när jag får hämta hem henne. Kanske redan imorgon?
Mitt sto är inte dräktigt (resorberade ) men, jag har ett sto hemma som är dräktigt och beräknad att föla i maj/juni. Detta stoet är inte mitt så jag vill ju -verkligen- extra mycket att inget ska hända henne. Frågade vet, igår om det kunde vara abortvirus. Han trodde inte det men, vågade inte utesluta det. Symptomen kunde tyda på abortvirus.
Vad ska jag göra? Imorgon ska jag prata med vet, igen så får jag veta hur det går med knutan. Vet inte när jag får hämta hem henne. Kanske redan imorgon?