abort.. blödning??

S

strösslet

hejsan en fråga ang abort, hur länge är det absolut ok att man blöder efter?
och är det normalt att blödningen nästan tar slut för att sedan sätta fart och var än mer rikligare ?

har för mig 10-12 dagar kan man blöda... ? men en månad ??? :O

börjar bli yr och yrslig så jag antar att mitt HB är lågt igen, sist ja hade blött mycket (pga en operation) låg ja på sjukhus 2 dagar extra och fick 4påsar blod för mitt hb var så lågt...
äter järntabletter, men är även gastric by pass opererad (magsäcksförminskning) så min kropp tar inte åt sig som den borde av varken tabletter eller mat...

Sv: abort.. blödning??

Låter inte alls normalt, tycker du ska åka och kolla upp det på en gång så det inte är någonting kvar eller en infektion.

Jag minns inte exakt hur länge jag blödde efter min abort - dock minns jag att jag tyckte det var jätte länge (minst 3 eller 4 veckor..). Det var likadant för mig att blödningen slutade för att sedan komma igång och blöda jätte mkt. Jag minns det väl för jag blev livrädd att något var fel.. Vilket det som tur inte var (jag gjorde medicinsk abort - har nu 2 barn så jag vet att allt gick bra :p)! Lycka till! Kolla gärna upp det om du är osäker men förhoppningsvis är det som för mig och absolut inget att oroa sig för! :)

hejsan! jag ringde 1177 och frågade dem, och så länge de inte är en nattbinda som lär bytas varje timme ( har bara varannan hah) så är de lugnt, dricka mycket vatten m.m m.m MEN jag skulle ringa gyn mottagningen i morgon och höra med dem. så de får ja ta o göra i morgon bitti.

ja de e ju lite oroande att de kom tillbaka när det nästan slutat... de tyckte hon på 1177 åxå

Efter mina förlossningar har de minskat och sen kommit tillbaka mer men det inom bara några dagar.
Är det färskt blod eller mera åt det bruna hållet? Har du varit gravid någon gång tidigare?

det är färskt klar rött blod, jag har en son på 14månader så de har jag men al drig gjort abort tidigare

Jag blödde ganska länge efter 2a barnet och frågade min bm om det. Det kom lite mörkt blod ett bra tag efter och hon sa att det berodde på att slidan har en annan form efter första förlossningen så blodet samlar sig i massa veck som inte fanns där 1a ggr. Men så länge de inte var färskt blod eller luktade konstigt behövde jag inte vara orolig.

Jag har just gjort en abort, och blev informerad om att jag kommer blöda 2-4 veckor efter den.

Jag blödde i ganska exakt 4 veckor. Antar att jag slutade i och med att jag fick ny ägglossning eftersom jag fick min mens 6 veckor efter aborten.

hejsan.. en liten uppdatering och ännu mer frågetecken... gjorde abort början av förra månaden, blödde normalt, det sluta nästan helt så börja de blöda igen.. så höll de på att sluta så igår så spände det och tröck på som bara den mot livmodern, kände mig skitnödig.. och så nu blöder jag igen ännu mer.. det riktigt droppar.. drip dropp drip dropp.. byter skydd ungefär varje timme.. pratade med 1177 och de etyckte så länge ja inte mår sämre så avvakta... väntar på att Gyn ska ringa (inte förän kl 15) jag börjar bli nervig... lite yrslig och de svartnar för ögonen när ja reser mig... men inge ovanligt... men iaf... ja blir rädd..

Satte du in spiral vid aborten? Det gjorde jag ( kopparspiral)och det blödde mycket i lite över en vecka tills plupp....spiralen kom ut! Då blev det snabbt bra.

Efter min förlossning blödde jag mycket och länge:(

hejsan detta har hänt, blött över en månad men 2avbrott på blödningar, jag fick tväront häromnatten och ringde 1177 de tyckte att ja skulle avvakta om ja inte hade sketa ont... smärtan var hanterbar i fosterställning.. jag tänkte då rakt inte åka till akuten för att sedan bli hemskickad 4timmar senare med voltaren...
ringde gyn på morgonen och fick tid vid lunch, kom dit och blev undersökt.. ja du har rester kvar... och du mår inte alls bra (yrsel svimning m.m m.m ) de blir skrapning... jaha?!?!? på direkten, in i duschen.. på med de vackra kläderna... sen en evig väntan (3timmar) sen vart de min tur.. fick spiralen isatt.
sedan på uppvaket mådde jag inte alls bra, illamående hosta som en gris och syresatte mig jätte dåligt.. fick stanna kvar pga detta, de va rädd att ja fått maginehåll ned i lungorna då de tog ur tuben ur halsen på mig då min strupe började krampa. på uppvaket vakna ja flera ggr av att maskinen skrek för ja andades inte... läskigt.. ja men ja blev utskriven iaf i dag vid 11 tiden.. har inge ont och så.. men nu
EN FRÅGA: jag blöder inte en mml sen i morse.. är de bra de ? trodde man skulle blöda efter skrapning och isättning av sprial (mirena eller va den heter)

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har en dröm. Jag skulle så oerhört gärna vilja ut och VANDRA. Först och främst Sörmlandsleden, eftersom jag bor i Sörmland, men jag...
Svar
14
· Visningar
2 125
Senast: AraSlei
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har nu varit och mätt mina järnvärden igen, och kan inte låta bli att spåna vidare lite kring detta... När jag läser om tecken på...
2
Svar
22
· Visningar
4 695
Senast: Luff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar