Abetta Wide Trail

S

sussa

Hej igen, angående min sadel fråga förut till för fjording så undrar jag om ngn har nån erfarenhet av denna sadel, det är en syntetsadel som heter Abetta Wide Trail. Är lite sugen på den, men vill gärna kolla om ngn av er vet ngt om den. Annars så kanske det blir en semi ialla fall :smirk:
:banana: sussa

Sv: Abetta Wide Trail

Jag spanar också in en sån till min tinker:banana:

Har ni ngn erfarenhet av dem :d , De verkar ju bra :banana:

Min erfarenhet (har en arab med kort och mycket bre rygg, utan manke) är att den var för rak för min häst. Då är hon ändå inte så speciellt svängd, svankig i ryggen. Tvärtom skulle jag kalla henne ganska rak.

Min Fjording är också bred utan manke, med en rak rätt lång rygg, hon är väldigt nätt i kroppen men behöver ändå x-vid i sadel, man får väl ta o leta efter återförsäljare häromkring, så man har en chans att få låna hem sadeln :).....

Håller på att prova ut sadel till min bruksnordis, och en som passade direkt som var tillräckligt bred och samtidigt något svängd under (hästen något svankig) är en Abetta Arabian Trail. Kruxet är att denna endast säljs på ett ställe och de vet tydligen inte om de ska beställa hem fler eftersom de är för billiga och frakten blir för dyr.

Men den är urskön att sitta i och verkar vara av bra kvalité. Så nu funderar jag på att importera om inte företaget tar hem snart (samma företag som det länkades till tidigare).

Alla kanske kan beställa en sadel så kanske han tar in till oss? :banana: =)

Kan bara lämna min erfarenhet..... och jag tycker INTE att den är bra. Håller just nu på och ska lämna in min som har rostat i beslagen efter bara 1,5 månads användning jag är jättebesviken. Den känns dessutom sned i sätet och en oberoende sadelmakare har dessutom sagt att den verkligen ÄR sned (tillverkningsfel..... ?)
Vi får se vad som händer jag är inte klar än med det här.
Fortsättning följer...

Är det verkligen bara ett ställe som säljer dem?
PM:a mig vilket du menar så jag kan kolla om det är samma...;)

// M

Liknande trådar

Övr. Hund Hej Hund, här har jag aldrig postat en tråd förut. Jag är sugen på att skaffa hund och har varit under längre tid. Men då jag inte haft...
2 3
Svar
44
· Visningar
4 184
Senast: Modest
·
Utrustning Hej! Jag har just nu en Prestige Paris med normal bom som inte längre passar min häst pga den är för smal i bommen. Hästen har lång...
Svar
7
· Visningar
1 169
  • Låst
Western Funderar på att gå en intensivkurs där, men jag vill bara veta om det stället e bra? ngn som varit där? Vad tyckte ni? Om ni inte vill...
Svar
2
· Visningar
1 135
Senast: gern
·
A
Hästmänniskan Hej - önskar lite hjälp att bena ut tankarna kring ett eventuellt köp av shettis i höst. Jag har kikat runt efter sällskap till min...
2
Svar
25
· Visningar
2 946
Senast: aninnossnoj
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar